Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Apple TV bättre än boxee?

vitok

Recommended Posts

Jag har idag en boxee box som mediaspelare. Och sen förra veckan när jag uppgraderade min iphone 3gs till en 4s så har jag kunnat använda airplayfunktionen tillsammans med boxeen. Och det funkar väl sådär!

Kolla bilder går bra, gamla filmsnsuttar från 3gs går ganska bra men film från 4s laggar bara så det är ingen ide´ens. Spotify funkar men ljudet är ganska kasst. Ingenting annat funkar!

Som jag fattat det så ska man väl kunna spegla allt innehåll från iphone till boxeen? Jag kan alltså aktivera airplay i telefonen men inget händer på tv:n förutom bilder, film och spotify.

Så min fråga är ...Skulle det funka bättre med en apple tv? Funktionen jag framförallt vill ska fungera är videouppspelning från iphone 4s till tv så att man kan filma barnen och visa dom direkt eller efter en liten redigering i imovie direkt få upp filmen på tv:n.

Är det nån som har appletv och iphone 4s som kan bekräftaom det fungerar bra?

Tack på förhand!

jan.karlsson75

Jag testade nyss detta med min 4s och appleTV och det fungerar som du vill. Bara att starta airplay och spegla skärmen till apple TV så visas allt precis som det gör på telefonen. Under tiden du filmar så syns det på tv-n osv.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...