Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Lions Flyttassistent hittar inte Time Machine backup

NisseO

Recommended Posts

Äntligen har jag kommit mig för att installera Lion och kör en clean install för att rensa lite på hårddisken. Jag har förberett allt med dubbla backuper, både Time Machine och vanlig, samt flyttat vissa tunga mappar, som t.ex. iTunes Music till en extern hårddisk för att snabba upp nystarten.

Men när jag kör Flyttassistenten från det nyinstallerade systemet så hittar den inte min TM-backup och kan inte överföra några filer automagiskt. Jag har försökt ett tiotal gånger med nyanslutning av den externa usb-disken och t o m anslutit den till en annan dator i hemmanätverket om det nu skulle fungera bättre den vägen. Datorn hittar den externa hårddisken utan problem, men i assistenten syns ingenting, förutom den snurrande klockan som letar. Ingenting hjälper.

Jag har försökt att googla efter lösningar, men ingen tycks ha upplevt det här. Det kan förstås inte vara så att jag måste ha TM på en firewire-hårddisk, eftersom nya macar inte har det. Hur kan jag få flyttassistenten att hitta min TM backup? Är en manuell överföring av alla 90 GB filer det enda sättet att komma igång igen?

Det skulle bli bra jobbigt att sortera allt som ska och inte ska ner i de nya mapparna Bibliotek och Program...

• 11 months later...

Har exakt samma problem! Löste du det på något vis? Har provat både med Flyttassistenten och med cmd+r när datorn startar. Har samma version av OS:et som när backupen gjordes.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...