Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bildspel


Lurifax

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har tagit 10 skärmdumpar i olika vinklar på ett par glasögon jag gjort i Blender. I stället för att skicka 10 länkar, vill jag lägga alla i ett bildspel där man kan bläddra framåt/bakåt och skicka iväg en länk.

Jag testade med iPhoto11 men jag lyckades inte. Har det någon betydelse vad jag sparar skärmdumparna i. Jag tänkte spara dem i png. Originalet är gjort i 1280x720 och skärmdumparna är ungefär 20x40cm.

Jag kan ju använda mitt screenFlow och iMovie, men det finns nog enklare program för detta.

 

Några bra förslag

Tack

Kalle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du visa bildspelet i Macen?

 

Iphoto är ju utmärkt.

 

Går bra i Förhandsvisning också, markera alla bilder , håll ner Alt, välj Arkiv> Visa Bildspel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Poca. Var det så lätt. Jag testar.

 

Någonstans har jag hört att i iPhoto (bör) man bara lägga foton. Stämmer det eller inte.

Får jag bättre kvalitet på mina skärmdumpar om jag använder iPhoto än Förhandsvisning.

 

 

sorry.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror ja att du får. Skapa en mapp i iPhoto och lägg dina bilder där och välj Bildspel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick galant att göra ett bildspel på 10 bilder i iPhoto.

Jag exporterade filen i Quick Time format och kopierade filen och klistrade in den i ett mail jag skickade till mig själv.

Jag blev bekymrad, det tog flera minuter innan kugghjulet hade laddat ner filen. Jag har 100mb hos Comhem, därför hade jag inga problem att öppna den.

 

Vad händer när jag bifogar filen till windowanvändare med kanske bara 10mb

Kan dom öppna QT filer.

Hur går man runt problemet ifall att. Jag misstänker att bildspelet är större än 10mb. Hoppas jag har fel.

 

http://i1023.photobucket.com/albums/af353/Spender19/Skrmavbild2011-11-05kl222635.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...