PCGuiden Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 hej jag har en Canon MP 600R som jag vill installera i mitt nätverk hur skall jag göra för att kunna skriva ut trådlöst Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattem Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 Har skriven stöd för nätverk (fast eller trådlöst) inbyggt? Om inte så måste du antingen ha en router som stöder utdelning av skrivare (t ex Apples Airport Extreme eller Express) eller en dator som alltid är igång som delar ut skrivaren på nätverket. Har den stöd så läs i den bifogade dokumentationen hur den ska kopplas in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 Hur du aktiverar den trådlösa kopplingen i din Canon och får den att ansluta till nätverket står antagligen i den medföljande dokumentationen till din skrivare. När din Canon har förberetts för nätverket så går du i Macen in på Inställningar - Skrivare och scanner. Där trycker du på plus-tangenten för att lägga till skrivare. Om skrivaren inte hittas med en gång så gå in på IP där borde den kunna ses. Sen är det bara att markera den och om Mac OS X har inbyggda rutiner för den så kommer dessa att aktiveras och installeras automatiskt. Om din skrivare har en skiva som följer med med drivrutiner för Mac så är det bra att installera den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted November 5, 2011 Author Share Posted November 5, 2011 Om din skrivare har en skiva som följer med med drivrutiner för Mac så är det bra att installera den. Nej det hade den inte bara för PC tyvärr Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted November 5, 2011 Author Share Posted November 5, 2011 Finns det någon bra canon skrivare i mindre format Mac Kompatibel med drivrutiner som fortfarande uppdateras... Behöver egentligen bara en som kan skriva ut, inte kopiator och scanner Så kan frugan använda den vi har nu till sin pc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattem Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 Finns inte drivrutinerna inbyggda i OS X för den modellen? Annars bör du kunna hitta drivrutiner på tillverkarens hemsida. Men Canon brukar inte ha bra stöd för OS X eller vara snabba på att stöda nya versioner som t ex OS X 10.7 Lion Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan.s Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 Jag har en Canon multiskrivare, mp640, till min mac (med SL). Allting funkar, alla program, jag kör med tråd trots att den har trådlöst). Varför ? Den är enklare så. Trixigt att få det trådlösa att fungera, speciellt om man kör kryptering (wpa-psk, wep). Min erfarenhet säger att trådat är enkelt, trådlöst svårare (scanner speciellt knökigt). Link to comment Share on other sites More sharing options...
boevil Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 Finns det någon bra canon skrivare i mindre format Mac Kompatibel med drivrutiner som fortfarande uppdateras... Behöver egentligen bara en som kan skriva ut, inte kopiator och scanner Så kan frugan använda den vi har nu till sin pc Du kan ju ladda ned drivrutiner ifrån Canons hemsida. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted November 5, 2011 Author Share Posted November 5, 2011 Jag har en Canon multiskrivare, mp640, till min mac (med SL). Allting funkar, alla program, jag kör med tråd trots att den har trådlöst). Varför ? Den är enklare så. Trixigt att få det trådlösa att fungera, speciellt om man kör kryptering (wpa-psk, wep). Min erfarenhet säger att trådat är enkelt, trådlöst svårare (scanner speciellt knökigt). Hur har du kopplat den?? Direkt till datorn eller??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted January 18, 2012 Author Share Posted January 18, 2012 Försöker mig på detta igen , har laddat ner och installerat alla program som skall behövas men jag får det ändå inte att fungera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jontboy Posted January 18, 2012 Share Posted January 18, 2012 Kanske inte hjälper dig men min trådlösa HP skrivare fick jag installera/ställa in med tråd. Kopplade in via USB ställde in och den har fungerat sedan dess, skriva ut, scanna och kopiera... trådlöst då alltså Vill även tillägga att ang. drivrutinerna att dom finns med OSX. Min svärföräldrars trådlösa Brother skrivare dök bara upp i listan efter att jag tryckt cmd+P och det gick att skriva ut direkt på första försöket från min MacBook Pro Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted January 18, 2012 Author Share Posted January 18, 2012 jag har en canon mp 600R Men jag får inget att fungera inte ens det trådlösa... det enda som funkar är att dra en usbkabel och jag vill ju få det trådlösa att funka och det finns ju ingen cd skiva med mac drivrutiner med bara till windows Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan.s Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 Har du läst och gjort allt som står på Canons hemsida ang mp600r ?http://www.canon.se/Support/Consumer_Products/products/Fax__Multifunctionals/InkJet/PIXMA_MP_series/MP600R.aspx Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted January 24, 2012 Author Share Posted January 24, 2012 Nu fattar jag inte riktigt vad du menar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.