Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacBook Pro tvärdog. Hjälp!


oskarrosen

Rekommendera Poster

Hej!

 

Min två år gamla MacBook Pro fungerade fin fint tills jag kopplade in den i väggen hos en kompis, då tvärdog den. Den går ej att starta, det händer ingenting när jag trycker på "strömknappen" för att sätta igång den. MagSafe-kontakteen indikerar att batteriet laddar och knappen på sidan där man kan se hur mycket det är kvar i batteriet fungerar också.

 

Jag har provat att koppla ur batteriet, men fortfarande ingenting.

 

Troligtvis är det ett elfel då mitt Logitech G15 samtidigt verkar ha dött :(

 

Vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemförsäkringen alternativt drulleförsäkring. Men om det kan bero på elfel borde hemförsäkringen lösa ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemförsäkringen alternativt drulleförsäkring. Men om det kan bero på elfel borde hemförsäkringen lösa ut.

 

Okej, det var det jag anade. Hur är det egentligen, måste jag lämna in datorn för att "bevisa" för Folksam (mitt försäkringsbolag). Jag har ju bytt hårddisk, RAM och batteri själv tidigare, så jag har säkert brytit en "försegling" för garanti.

 

Mvh

Oskar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De kommer säkert be dig att lämna in den för kostnadsförslag för reparation till en reparatör. Vad du själv har gjort kvittar och någon garantis vara eller inte vara är en ickefråga då det är för ett fel som inte har med ursprungsfel att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...