cederfredrik Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Precis som beskrivningen säger, jag undrar om andra här har haft problem med den där jävla hemsidan som heter Mac Keeper. Jag googlade något Mac-relaterat och klickade på fösta länken, detta skulle jag inte gjort! det poppade säkert upp 20 fönster samt en ruta där jag skulle trycka OK eller något sådant för att den skulle kolla igenom min dator efter virus. Jag försökte stänga fönstret som jag hade öppet i Safari men det fungerade inte eftersom rutan var i vägen. Jag lyckades dock att tvångsavsluta Safari varpå jag direkt startade om datorn och prövade att gå in på Safari igen. Detta resulterade i att samma jävla hemsida dök upp och jag fick tvångsavsluta igen. Nu vet jag inte vad jag ska göra, har tagit bort Safari från Dock eftersom jag befarar att jag inte kan använda det igen , just nu använder jag Google Chrome som iof fungerar bra men jag vill gärna ha lite hjälp från er erfarna användare om vad jag kan göra. För att klargöra lite så tryckte jag aldrig på rutan som poppade upp. Använder för övrigt en MacBook Air om det kan vara till någon hjälp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 Håller med , det är ohyra Sökte på uninstall MacKeeper och fann många förslag, här är ett http://mackeeper.zeobit.com/forum/11776 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikaellq Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 Om i Lion, vilket det verkar som du använder så Cmd-alt-Q för att avsluta Safari så att den inte öppnar samma sidor nästa gång. Håll nere shift när Safari startas för att hindra den från att öppna sidor från förra sessionen. https://discussions.apple.com/thread/3209395?start=0&tstart=0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeric Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 ...och i Lion kan du oxå ("per program") via Terminal göra så fönstren inte öppnar sig igen. defaults write com.apple.<Program> NSQuitAlwaysKeepsWindows -bool false T ex Safari: defaults write com.apple.Safari NSQuitAlwaysKeepsWindows -bool false Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjorven Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 så länge du inte installerat något genom att ladda ner en fil och skriva in ditt användarnamn och lösenord vid installationen, så har du inte fått någon fulkod installerad. dessutom har du inbyggt skydd mot mackeeper-skräpet om du nu väljer att installerar det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cederfredrik Posted November 5, 2011 Author Share Posted November 5, 2011 Om i Lion, vilket det verkar som du använder så Cmd-alt-Q för att avsluta Safari så att den inte öppnar samma sidor nästa gång. Håll nere shift när Safari startas för att hindra den från att öppna sidor från förra sessionen. https://discussions....tart=0&tstart=0 TACK!! Du är dagens hjälte, det fungerade, ska komma ihåg kommandot för detta! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.