Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook pro startar ej


päronet

Rekommendera Poster

Hej bytte batteri på min tre år gamla macbookpro o nu vill inte datorn starta. Eller den startar fast den visar inget på skärmen. Man hör boot ljudet o tangetbordet lyses upp efter ett tag hör även om man trycker ner en tangent att den är på. Dock visas ingen bild på skärmen vare sig den interna eller en extrern skärm vilo lampan lyser även fast datorn är uppfälld. Har provat bland annat SMC fungerade inte :( snälla ge mig råd o tips om hur lösa. tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du vilket grafikkort som sitter i?

 

 

Apple har haft ett reparationsprogram/förlängd garanti för de som har 8600GT. Då är det "silverfisken" med processor 2,2 och 2,4 ghz som det gäller.

 

 

Låter alltså som grafikkortet gjort sitt.

 

Håller på och försöker "hitta" vad i grafikdelen på logic-kortet det är som felar av ovanstående modeller.

Är på G med lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för snabbt svar ljög lite är min lillasysters dator så vet tyvärr inte grafikkort. Dock ere den innan den nuvarande designen. Serie nr. e typ utslitet oxå så kan typ inte se det hehehe LIte jobbig sits

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för snabbt svar ljög lite är min lillasysters dator så vet tyvärr inte grafikkort. Dock ere den innan den nuvarande designen. Serie nr. e typ utslitet oxå så kan typ inte se det hehehe LIte jobbig sits

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror det ee 2,4 GHZ som sitter i denna burk dock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta ur batteriet, däri finns en lite etikett om specen, skriv upp den här så hjälper jag dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Serial NO: W8816BXYYJK

2,4 Ghz core 2 dou

256 vram

200 gb 5400rpm

2 gb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

försökte söka reda på den på mactracker förstår dock int programmet hehehhe :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för hjälpen men det är ikke en macbook det är en macbook pro :o Hur borde jag gå vidare med detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...