Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Vad f*n har hänt med iPhonen?

L4Leonard

Recommended Posts

Min pappas sprillans nya iPhone 4 råkade nyss ut för ett mycket konstigt problem. Efter att ha svarat på ett utav mina sms så la han telefonen på vardagsrumsbordet, och gick till datorna för att kolla några saker. När han sedan kommer tillbaka till sin iPhone 4 och ska låsa upp den så har följande hänt med den:

Bild 1

Bild 2

Bild 3

Vad i helvete kan ha hänt? Och vart ska den lämnas in för reparation, Apple- butiken eller Telia (köpt via webben)?

Ingen aning vad som kan ha hänt, tror man måste vara rätt tekniskt kunnig och antagligen öppna telefonen och felsöka elektroniken för att kunna ge ett adekvat svar på den frågan, men om det inte hjälper att starta om telefonen och sedan (om det inte hjälper) återställa den i iTunes, så skulle jag ta kontakt med inköpsstället för reklamation av produkten. Det är inköpsstället - alltså återförsäljaren - som har hand om garantiärenden och reklamationer mellan kunden och tillverkaren av produkten. Det är också de som beslutar var du ska skicka varan, till dem och de skickar vidare till en servicetekniker så de får gå igenom varan eller att du skickar direkt till ett serviceställe.

Har pillat mycket med Apple devices men ej lyckats få till det som bilderna visar, tycker du ska lämna tillbaka telefonen & få en ny alt undersökt på garantin.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...