Hoya Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Tog några bilder på min Iphone som jag vill överföra till datorn, sätter in sladden i telefonen, men inget händer, notera att jag har automatisk synkronisering med bilder. Startar jag Iphoto manuellt så visas inte programmet på skärmen, men menyerna längst upp till vänster vid Äpplet ploppar upp, men jag får inte fram några bilder. Har provat med att stänga av programmet och starta det igen men det hjälper inte, omstart utav datorn hjälper inte heller. Någon som har några förslag på vad som kan göras? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hummel Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Testa detta: Kontrollera startskivan. (Reparera om fel på skivan). Reparera skivbehörigheter. Säker start. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hoya Posted November 4, 2011 Author Share Posted November 4, 2011 För en switcher, hur gör man allt det där? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Det händer mig ibland att iPhotos huvudfönster inte syns. I iPhotos "Fönster"-meny väljer jag då "Zooma" så kommer fönstret fram. Tips: Din rubrik "iPhoto vägrar starta" är ett påstående och inte en fråga. Därmed ska det inte vara ett frågetecken. "Varför vägrar iPhoto att starta?" är däremot en fråga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hoya Posted November 4, 2011 Author Share Posted November 4, 2011 Det händer mig ibland att iPhotos huvudfönster inte syns. I iPhotos "Fönster"-meny väljer jag då "Zooma" så kommer fönstret fram. Tips: Din rubrik "iPhoto vägrar starta" är ett påstående och inte en fråga. Därmed ska det inte vara ett frågetecken. "Varför vägrar iPhoto att starta?" är däremot en fråga. Funkar inte med Zoom, menyerna finns där, men undermenyerna som man får fram när man klickar på fönster är Vita, inga bokstäver är svarta, om du förstår vad jag menar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Hur gör man för att ''Zooma'' ? Det stod i mitt inlägg. Kolla menyraden när du startat iPhoto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hoya Posted November 4, 2011 Author Share Posted November 4, 2011 Det stod i mitt inlägg. Kolla menyraden när du startat iPhoto. Ursäktar mig, såg det, jag som är för stressad och vill få det att funka. Som jag skrev i inägget ovanför det du posta nu, så är inte bokstäverna svarta på zoom, så jag kan inte trycka på det, om du förstår vad jag menar Skulle gärna ta en printscreen men vet inte hur man gör i Mac Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Skärmdump gör du enklast med skift , cmd och 4 nertryckta, så drar du i figuren på skärmen för att få så stor skärmdump du vill håller du ner skift, cmd, 3 får du skärmdump av hela skärmen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Startar jag Iphoto manuellt så visas inte programmet på skärmen, men menyerna längst upp till vänster vid Äpplet ploppar upp, men jag får inte fram några bilder. Ursäktar mig, såg det, jag som är för stressad och vill få det att funka. Som jag skrev i inägget ovanför det du posta nu, så är inte bokstäverna svarta på zoom, så jag kan inte trycka på det, om du förstår vad jag menar Skulle gärna ta en printscreen men vet inte hur man gör i Mac OK, står det iPhoto i menyn precis till höger om Äpplet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hoya Posted November 4, 2011 Author Share Posted November 4, 2011 Tack för guiden till skärmdump, riktigt smidigt faktiskt. Så här ser mina undermenyer ut! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Ja, du, då vet jag inte. Prova en säker start och sedan starta om som vanligt innan du testar igen: https://forum.macworld.se/topic/129367-detta-aer-saeker-start-safe-boot/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hoya Posted November 4, 2011 Author Share Posted November 4, 2011 Ja, du, då vet jag inte. Prova en säker start och sedan starta om som vanligt innan du testar igen: http://forum.macworl...tart-safe-boot/ Ska prova det nu. Återkommer med svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hoya Posted November 4, 2011 Author Share Posted November 4, 2011 Ja, du, då vet jag inte. Prova en säker start och sedan starta om som vanligt innan du testar igen: http://forum.macworl...tart-safe-boot/ Har provat med säker start nu, Iphoto fungerar ändå inte, menyerna ser ut precis som i skärmdumparna jag har postat. Jag tänkte på det, kan man avinstallera Iphoto och Installera det igen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Har provat med säker start nu, Iphoto fungerar ändå inte, menyerna ser ut precis som i skärmdumparna jag har postat. Jag tänkte på det, kan man avinstallera Iphoto och Installera det igen? Stäng av iPhoto. Gå till din egen mapp (den som har ditt inloggningsnamn och ser ut som ett hus). Öppna Bibliotek. Öppna Preferences. Om det finns en fil som heter com.apple.iphoto.plist eller liknande, lägg den på skrivbordet. (Det är en inställningsfil som kan bli korrupt. Det skapas en ny när iPhoto startas.) Testa iPhoto. Om det fungerar, släng plist-filen på skrivbordet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.