Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Med 4S ute blev 3GS gratis


xeric

Rekommendera Poster

http://timesofindia.indiatimes.com/tech/news/telecom/Apples-free-iPhone-hurting-Android-market-in-US/articleshow/10604203.cms

 

When Apple rolled out its new iPhone 4S on October 4, it slashed the price of the 3GS model to zero -- if it's purchased with a contract. The decision thrust the company into the free- phone market for the first time and will help the 3GS account for as much as 20 per cent of iPhone sales this quarter, said Shaw Wu, an analyst with Sterne Agee in San Francisco.

 

The move pits Apple's iPhone against bargain Android phones, without much damage to the company's profit. That's because Apple gets cost savings from using older, cheaper parts.

 

Man kunde ju önska dem hade liknande dealar här i Sverige. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 3GS kostade ingenting med abb när den var helt ny. Det är snarare ovanligt att man behöver betala ngt för telefonen om man köper abb samtidigt.

 

Tex Iphone 4S hos tre. 299 i månaden i 24 månader. 250 i aktiveringsavgift (vad nu det betyder). Telefonen kostar ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidningen verkar inte heller ha förstått hur subventionering av telefon funkar. Apple tjänar säkert precis lika mycket på dessa telefoner som innan sänkningen, skillnaden är att pengarna kommer från operatörerna (och indirekt från kunderna).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis. Det är inte Apples pris som sänkts. Det är operatörernas pris som sänkts. I USA är det väldigt ovanligt att man får telefonen "gratis" så de har väl hängt upp sig på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja dem har ju sina "plans". Även om man inte direkt betalar för telefonen här (ligger ju inbakat i abonnemanget) så för mig skulle det vara att man tecknar ett abbonemang för t ex 49,-/mån inkl lur. Inga operatörer i Sverige kanske ligger på några jättelager på 3GS? Men dem vill väl bli av med dem få som finns kvar?

 

Jag väntar på 5'an - då skall jag ge min 3GS till min mamma. Hon har nån SE J10 som hon knappt fattar. Tror en iPhone skulle passa henne bättre. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...