Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Problem med extern brännare till Imac g3 OS92.2

JanFreidun

Recommended Posts

Hej! Jag äger två datorer en Imac g3 och en Imac G5, jag använde nyligen min äldre av dessa för att göra inspelningar i Logic Hit Kit. Jag beställde en brännare av typen Sony Digital Relay som enligt apples hemsida var särskilt kompitabel med min G3, som jag föredrar att arbeta med eftersom den är lätthanterlig och det inte finns så mycket annat som spel etc som kan distrahera mig. Nu till min fråga, cd brännaren är i nyskick och fungerar redan när man slår på den, datorn begär att man väljer ett format att formatera skivorna för men jag lyckas inte göra Ljudcd då jag saknar Itunes, den medföljande programvaran Sony describe känner av brännaren och jag kan därför bara bränna datacd med den inbyggda programvaran som finns i datorn.

Är det jag som gör något fel eller finns det något sätt man kan åtgärda detta? jag funderar på att ta datafilerna till min g5 från cdskivan och använda itunes där, men jag skulle gärna undvika koppla in två datorer samtidigt. jag har förtappat mitt usb minne som är kompitabelt med både OS 9 och os 10 så jag sitter lite i sjön där, även om det fungerar att bränna datacd. jag hoppas någon kan ge lite vägledning till mig

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...