Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny konverterad apple användare och apple tv gen 2


webracer

Rekommendera Poster

Hej!

 

 

 

Då har jag blivit med imac efter en total livsförändrade upplevelse när man skaffade ipad och kort därefter en iphone 4 :-)

 

Jag har läst igenom en del av trådarna men hittar inte det som jag sökte.

 

Det som jag nu ville ha lite tips om är följande:

 

Jag har köpt en apple tv gen 2 samt en imac och vill nu kunna streama mina filmer (iso format) från min externa hårdisk till min ATV 2. Jag har förstått att man måste streama via itunes. Detta är inget problem för mig då datorn kommer att vara igång mesta av tiden.

 

Hur går jag bäst till väga? Jag har wifi nätverk hemma som atv och imacen hittar.

 

Kom gärna med alternativa lösningar samt apple produkter som kan vara behjälpliga! kommer så småningom bygga upp ett apple hem! dock kommer jag inte jailbreaka min apple tv, har haft iphonen jailbreakad tidigare men kände att jag tappade hela apple grejen och svävade ut i linux / pc världen.

 

Tack för hjälpen / Kenneth

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste konvertera dina iso till ett format som itunes/appletv kan hantera.

Tror handbrake kan göra det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

ATV flash lägger endast till funktioner som gör att du kan läsa fler format. Du behöver inte använda de andra funktionerna som blir tillgängliga. Du behåller interfacet som det ser ut innan men du får upp fler flikar i din meny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I och för sig är ATV Flash bra, men kostar lite pengar. Att jailbreaka ATV:n gör ju också att man behåller interfacet, dessutom är det gratis och i mitt tycke än bättre än ATV Flash. Det enda man får upp även här är fler menyer beroende på vilka plugins man installerar. Själv kör jag NitoTV och XBMC med plugins såsom Icefilms, XOT (XBMC Online TV) mm. Hur snyggt, smidigt och enkelt som helst. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...