Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMovie problem med att bränna till DVD


lost

Rekommendera Poster

Jag är ny användare av iMovie och har redigerat en film som jag tänkte bränna till DVD och ge bort. Jag öppnade "Dela" och valde "iDVD". Datorn satte igång att förbereda filmen. Jag hade förväntat mig att därefter få upp en meny för bränning, men efter ett tag fick jag upp en lista på ett stort antal program. Jag begrep inte vad jag skulle göra så jag avslutade menyn. Kollade i hjälpcenter och fick svar att filmen skulle öppnats i iDVD och att jag skulle kunna skapa en DVD därifrån. Jag började således om igen, men efter att jag valt "Dela" och "iDVD" och datorn hade förberett filmen så hände absolut ingenting! Jag har försökt ett par gånger men när datorn är klar med förberedelsen så händer inte mer. Vad gör jag för fel? Finns filen (den förberedda filmen) någonstans så jag ska hämta den där eller hur kommer jag vidare? Tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag glömde nämna att jag använder en MacBook Air med ansluten DVD brännare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du programmet iDVD installerat? Kan du starta det manuellt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar.

 

Jag hittar ingenstans där jag kan starta iDVD så antagligen så är det inte uinstallerat. Jag trodde att det installerades tillsammans med iMovie och att det således var installerat på datorn när jag köpte den.

 

 

Om jag ska installera det, var hittar jag det då? Jag var inne i App store, men jag hittade det inte där. Jag har ingen installations disk eftersom det är en MBA av senaste modell och där fick jag inte med någon disk. Jag ska tydligen kunna ladda ner det från nätet, men jag har inte letat än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar.

 

Jag hittar ingenstans där jag kan starta iDVD så antagligen så är det inte uinstallerat. Jag trodde att det installerades tillsammans med iMovie och att det således var installerat på datorn när jag köpte den.

 

 

Om jag ska installera det, var hittar jag det då? Jag var inne i App store, men jag hittade det inte där. Jag har ingen installations disk eftersom det är en MBA av senaste modell och där fick jag inte med någon disk. Jag ska tydligen kunna ladda ner det från nätet, men jag har inte letat än.

iDVD ingår inte längre när du köper en Mac och finns inte på App Store.

Du måste köpa en fysisk iLife-skiva. Hörde att Macoteket säljer ut iLife '09 för 95 spänn. iDVD har inte ändrats sedan dess, så slå till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen och för tipset. Jag har redan lagt en beställning hos Macoteket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...