jon.karlsson Posted November 3, 2011 Share Posted November 3, 2011 Hej, Jag har hemma följande uppsättning HW: - en iMac med MacOS 1.6 och Win7 (bootcamp) - en iBook med MacOS 1.4 - en laptop med WinXP - en AP Express, ny version. Samtliga tre datorer funkar bra i nätverket. Nu har min sambo tagit med sig sina två datorer till systemet, en stationär PC med Win7 och en netbook med WinXP. Båda hennes datorer har den irriterande tendensen att tappa kontakten med internet med några minuters mellanrum. Oftast är det bara internet som strular, om man får tro datorernas egna felsökningsfunktioner, kontakt med Expressen verkar de ha med full täckning hela tiden. Den bortfallna internetåtkomsten löser sig ofta efter någon minut av sig själv, och ibland behöver man disconnecta från nätverket och connecta igen för att det ska hoppa igång. Jag är ingen fena på nätverk, och jag hittar inte en lösning på problemet. Jag har bytt router (från gammal Express till ny Express) under tiden, och fortfarande kvarstår problemet. Jag har installerat om windows på datorerna utan resultat, och jag har provat med olika typer av krypteringar på Expressen. Inputs? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.