eskillawl Posted November 3, 2011 Share Posted November 3, 2011 Tja! Jag vet att MBA - 08 är första generationens MBA, och är rätt dålig. Men för att i stort sett bara surfa, youtube och musik så är den väl OK? Kostar egentligen 5000, men har fått ner den tiill 4000. Så, ska jag säga JA! eller NEJ! till detta? EDIT: Glömde länken http://www.blocket.se/vi/37028929.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cracksoup Posted November 3, 2011 Share Posted November 3, 2011 Tja! Jag vet att MBA - 08 är första generationens MBA, och är rätt dålig. Men för att i stort sett bara surfa, youtube och musik så är den väl OK? Kostar egentligen 5000, men har fått ner den tiill 4000. Så, ska jag säga JA! eller NEJ! till detta? EDIT: Glömde länken http://www.blocket.se/vi/37028929.htm Jadu tveksamt. Den är inte bra nånstans, tvekar starkt på att den klarar filmer i 1080p på youtube. Inte ens 720p. Jag vet inte om den skulle hantera att koppla upp skärmen till en tv speciellt bra heller. Jag hade inte köpt den. Jag hade samlat ihop några tusen till och köpa en 2010 års modell (2010 modellen är ett par tusen billigare än 2011). MBA 2010 är stark och kommer klara alla dina kriterier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskillawl Posted November 3, 2011 Author Share Posted November 3, 2011 Jadu tveksamt. Den är inte bra nånstans, tvekar starkt på att den klarar filmer i 1080p på youtube. Inte ens 720p. Jag vet inte om den skulle hantera att koppla upp skärmen till en tv speciellt bra heller. Jag hade inte köpt den. Jag hade samlat ihop några tusen till och köpa en 2010 års modell (2010 modellen är ett par tusen billigare än 2011). MBA 2010 är stark och kommer klara alla dina kriterier. Okej! Ja alltså detta är det svåraste med mac! Man vill ha alla. Får kanske bli att vänta till efter jul. Kanske t.o.m har råd med en MBP då ! Tack iaf! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cracksoup Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Okej! Ja alltså detta är det svåraste med mac! Man vill ha alla. Får kanske bli att vänta till efter jul. Kanske t.o.m har råd med en MBP då ! Tack iaf! Om du kan vänta så länge så råder jag dig verkligen till att göra det! Lycka till! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattem Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Ja, MBA innan uppdateringen i november 2010 är verkligen inga bra datorer. Kan verkligen råda dig till att vänta och behöver du inte just formfaktorn och smidigheten som MBA har så är MBP en mycket bättre dator på många sätt. Har en MBA 11.6" från 2010 som visst är underbar och den senaste modeller är också riktigt bra med i5-processor. Men MBP har framförallt fördelen att du kan uppdatera minne och HDD själv, på MBA så är du låst till det som bestyckas från fabrik och det är inte utbytbart i efterhand. MBA innan 2010 är t ex låsta vid 2 GB minne, det är knappt nog för OS X 10.6 om man vill göra något mer än enkel ordbehandling, de senare kan beställas med 4 GB iallafall men med OS X Lion så är det också i minsta laget för att vara användbart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alindvall Posted November 10, 2011 Share Posted November 10, 2011 Spara lite till. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.