Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Använda Airport utan koppling till nätet


monaihallen

Rekommendera Poster

Hej!

 

Håller på att hjälpa en vän som ska ha fest i helgen, och han vill kunna spela musik i lokalen med hjälp av sin Airport. Men när han tar den från sitt hem till lokalen funkar Airporten inte alls. Har varit in i inställningarna och försöker se om jag kan ställa in så att Airporten inte ansluter till nåt nätverk, men allt jag testar klappar ihop.

 

Är det någon klok människa som har några förslag eller som kanske vet om det ens är möjligt. Jag har för mig att jag använde min gamla Airport till just detta på nåt baluns, men det har gått 7 år sedan dess och den airporten har bytts ut mot en nyare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar att du menar Airport Express när du skriver Airport?

 

Det borde gå att ansluta till den med t.ex. en iPhone och spela upp musik via Airplay.

Dock kommer du inte kunna ansluta till internet när du är ansluten till AirportExpressen då den inte har någon anslutning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska gå. Så har jag det hemma, men eftersom internetanslutningen med nätverkskabel saknas kommer AirportExpress att blinka gult hela tiden. Allt annat på musiksidan fungerar ändå om inställningen är rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det är en Airport Express och jag har testat att köra trots att den blinkar gult när den inte har kontakt med nätet. Och det fungerade inte. Enheten är helt oupptäckbar från Iphone och Ipod.

 

Hur har du ställt in din, gages? Har du på trådlöst läge av eller ansluta till ett befintligt nätverk? Har testat med båda inställningarna, och även att ställa upp den som ”skapa ett trådlöst nätverk”.

 

Har aldrig haft sådana här bestyr med mina Airport Express tidigare, allt har bara fungerat utan mankemang... Men när man ska hjälpa nån annan ska det så klart jäklas. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det är en Airport Express och jag har testat att köra trots att den blinkar gult när den inte har kontakt med nätet. Och det fungerade inte. Enheten är helt oupptäckbar från Iphone och Ipod.

 

Hur har du ställt in din, gages? Har du på trådlöst läge av eller ansluta till ett befintligt nätverk? Har testat med båda inställningarna, och även att ställa upp den som "skapa ett trådlöst nätverk".

 

Har aldrig haft sådana här bestyr med mina Airport Express tidigare, allt har bara fungerat utan mankemang... Men när man ska hjälpa nån annan ska det så klart jäklas. :)

Den bör vara inställd på "skapa ett trådlöst nätverk". I de andra lägena så ansluter den till ett redan existerande nätverk, vilket du inte alls vill göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...