Jump to content
Just nu i M3-nätverket

AppleID kräver lösen på ej existerande mail.

macusernowup

Recommended Posts

AppleID skickar nytt lösen till min telia mail som ej längre finns, så jag kommer inte ihåg inlogg och lösen.

Vad göra?

Ja då får du helt enkelt skaffa ett nytt Apple ID.

Det konto man har som "primär e-post" i Apple ID, är det konto som Apple skickar lösenordet till för iCloud.

Och det ska då vara en e-post som du använder! Om du inte använder den e-posten längre får du ändra till ett du använder.

Obs: man kan inte skriva in ett iCloud / Me-konto på primär e-post för om du kan logga in och läsa mejlet på ditt lösenord för iCloud på iCloud, ja då har du ju inte tappat bort ditt lösenord eftersom du behöver det för att komma in... :)

Därför måste primär e-post vara ett annat konto. Det kan vara ett Live, Yahoo, Gmail eller vad som helst bara du använder det.

Kom ihåg detta när du skapar ett nytt Apple ID:

Och nej, man kan inte slå ihop Apple ID's. Och även om man kunde det, så skulle det krävas lösenord..

Du har hamnat i moment 22 (efter en bok av Joseph Heller). Dvs, lösenordet för Apple ID skickas till en e-post du inte använder. För att komma in på ditt Apple ID och ändra e-posten, så måste du ha ditt lösenord.

Om du har lyckats spara det i Nyckelhanteraren så kan du ha tur att det finns där...

Ja då får du helt enkelt skaffa ett nytt Apple ID.

Det konto man har som "primär e-post" i Apple ID, är det konto som Apple skickar lösenordet till för iCloud.

Och det ska då vara en e-post som du använder! Om du inte använder den e-posten längre får du ändra till ett du använder.

Obs: man kan inte skriva in ett iCloud / Me-konto på primär e-post för om du kan logga in och läsa mejlet på ditt lösenord för iCloud på iCloud, ja då har du ju inte tappat bort ditt lösenord eftersom du behöver det för att komma in... :)

Därför måste primär e-post vara ett annat konto. Det kan vara ett Live, Yahoo, Gmail eller vad som helst bara du använder det.

Kom ihåg detta när du skapar ett nytt Apple ID:

Och nej, man kan inte slå ihop Apple ID's. Och även om man kunde det, så skulle det krävas lösenord..

Du har hamnat i moment 22 (efter en bok av Joseph Heller). Dvs, lösenordet för Apple ID skickas till en e-post du inte använder. För att komma in på ditt Apple ID och ändra e-posten, så måste du ha ditt lösenord.

Om du har lyckats spara det i Nyckelhanteraren så kan du ha tur att det finns där...

Jag har två AppleID, ett telia och ett me.

Det är ju då telia som jag inte kommer åt. Så du menar att jag inte kan skapa ytterligare ett me.konto då? Så jag har två apple ID med två olika ME konton?

Men

På mitt teliakonto har jag lagt till me som alternativ epostadress, detta funkar ju då så att jag kan använda me kontot när jag loggar in på icloud, itunes, appstore.

MEN i datorn på

MAC- systeminställningar-Användare och grupper - admin, där står telia som apple ID, sen är det STOPP!

Jag har två AppleID, ett telia och ett me.

Det är ju då telia som jag inte kommer åt. Så du menar att jag inte kan skapa ytterligare ett me.konto då? Så jag har två apple ID med två olika ME konton?

Men

Du kan ha hur många Apple ID du vill bara de är kopplade till olika e-postadresser.

Du får inte slå ihop Apple ID, så Apple ID måste vara separata.

MAC- systeminställningar-Användare och grupper - admin, där står telia som apple ID, sen är det STOPP!

Ja du måste ha ditt lösenord för det Apple ID för att kunna ändra det. Lösenordet hamnar på det konto som man har valt som primär e-postadress och i detta fall är det ditt Telia-konto.

Det du kan göra är att skapa en ny användare på datorn som har administratörsrättigheter, och så kopierar du över dina dokument etc till den användaren. Detta konto ställer du in på ett Apple ID med fungerande e-postadress!

Sen tar du bort användaren som står på ditt Telia-konto.

Har själv tre AppleID i tre olika länder dessutom. Ett jädra gissel att hantera och hålla koll på vilken musik och vilka appar jag köpte var, och, precis som för dig har min ena emailadress raderats och när jag kontaktade Apple ang att flytta det kontot till en ny adress möttes möttes jag av lång tystnad och förklaringen att det inte är möjligt och att man egentligen bara skall ha ett konto(?!). Hallå Apple, alla är inte bofasta i samma land hela livet! Mao, trist att höra om din situation och jag hoppas du kan lösa det på något vis. Om du lyckas får du gärna ge en beskrivning här eller skicka ett PM. Lycka till!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...