Nismo Posted November 3, 2011 Share Posted November 3, 2011 Hej allihopa! Som nybliven Macanvändare har jag nu insett hur mkt bättre det faktiskt är att ha en Mac än en PC! Har dock lite problem som jag ännu inte förstått mig på! Jag har en iMac 27" som huvuddator och en Apple TV i vardagsrummet, datorn inkopplad med ethernetkabel och ATVn med WiFi. Jag har installerat Air Video Server på datorn och på min iPhone och lyckats koppla ihop dessa så att det går att spela film från datorn via telefonen till ATVn. Dock händer det flera gånger att själva AIr Play knappen inte kommer upp i Air Video programmet vilket är väldigt irriterande! Fungerar kanske 40% av gångerna jag försökt. Någon som vet nåt om detta? Problem nummer två är att jag vill kunna spela mina spellistor från Spotify på ATVn och hemmabion trådlöst. Det enda jag hittar är ett program som heter AirFoil som verkar kunna lösa detta. Om man googlar på det så står det att Spotify ska stödja ATV men ingenstans hur man ska göra? AirPlay knappen dyker inte upp i Spotify så jag antar att nånting mer måste göras? Otroligt tacksam för svar! Mvh Tomas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrplasma Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Har samma prylar som du! Det jag gör är att i Spotify väljer jag starta en låt. När skivomslaget lyser upp i ipaden så tryck på "i" i övre vänstra hörnet och vips så har du knappen för airplay nere till öger om volymen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.