Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Felmeddelande - iCal....


jogla73

Rekommendera Poster

Satt och drog låtar i Spotify till olika playlists och drog lite för långt så det hamnade på skrivbordet med iCal och måste ha släppt låtarna där av misstag...

Nu när jag öppnar iCal så kommer en ruta med följande meddelande: Servern svarade med ett fel + url med alla låtar, typ världens längsta url och iCal går inte att använda!? Jag har provat start i felsäkert läge och reparerat hårddisken men inget funkar....

VAD GÖRA?

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vad som har hänt är att du har lagt till prenumeration av en kalender, men det var inte en kalender utan det var din spellista på Spotify... Nu öppnar iCal denna "kalender" varje gång du startar iCal.

 

Om du har en TimeMachine-säkerhetskopia så kan du hämta upp ICals-databas innan du lade till "kalendern" Spotify.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabbt svar! Jag stängde av internet och kunde då öppna kalendern utan felmeddelande, slog sedan på wifin och nu verkar det funka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja den lösningen tänkte jag inte ens på, och visst om du inte har internet igång så kan inte iCal gå ut och hämta kalendern..

Men gå igenom iCal för säkerhets skull och ta bort Spotify-länken om den fortfarande finns kvar där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...