Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

itunes startar utan anledning på PC


Paltpajen

Rekommendera Poster

Hej. På sista tiden har jag fått problem med att itunes startar automatiskt hela tiden trots att jag inte använder datorn. Dessutom påstår itunes att min iphone är ansluten trots att den inte är det. Hur kan jag bli av med detta irriterande problem? Kör Windows 7 på min PC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kör iOS 5? iTunes-processer körs i bakgrunden. Antagligen poppar den upp för att den vill dunka med din mobil via WiFi när du har den på laddning. Vill du inte ha det så får du bocka av WiFi-synk i iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag kör iOS5. Vad påverkas om jag bockar av WiFi-synk i iTunes? En lösning som jag har hittat är att minimera itunes och låta programmet ligga nere i aktivitetsfältet. Det verkar inte som om itunes processerna drar någon cpu vad jag kan se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. På sista tiden har jag fått problem med att itunes startar automatiskt hela tiden trots att jag inte använder datorn. Dessutom påstår itunes att min iphone är ansluten trots att den inte är det.

 

Om du har på att iPhone ska synkas med iTunes via WiFi, så startar iTunes när iPhone kopplar upp sig mot datorn via WiFi och då är ju iPhone ansluten.

 

Hur kan jag bli av med detta irriterande problem? Kör Windows 7 på min PC.

 

Genom att bocka ur synken med WiFi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om WiFi synken är avstäng och iTunes likförbannat startars så fort jag startar min PC, vad gör jag då? Blir vansinnig !

 

Startmenyknappen+R. Skriv msconfig och sedan Enter. Gå till fliken Autostart och bocka av de tjänster som har med iTunes att göra och starta sedan om. Det finns ett flertal tjänster, såsom MobileMe (AppleSyncNotifier.exe), Apple Push (APSDaemon.exe), iTunes (iTunesHelper.exe) och kanske någon till. Labba lite med dom. Om du stänger av alla så går förmodligen inte iTunes igång på rätt sätt när du väl behöver det, och då måste du bocka i alternativen igen och starta om.

 

Personligen misstänker jag att Apple Push kan vara boven. Men testa lite och berätta gärna hur det gick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...