tederix Posted November 3, 2011 Share Posted November 3, 2011 När jag skriver in i min kalender på min Iphone så förs det inte över till kalendern på min Imac. Men om jag skriver i datorn så för det över till min Iphone. Har jag gjort ngn felinställning? Jag kan inte komma på vad jag har gjort för fel. Snälla, är det ngn som kan hjälpa mig? Ted Link to comment Share on other sites More sharing options...
gul-iMac Posted November 3, 2011 Share Posted November 3, 2011 Kolla att du använder rätt kalender i din iPhone. Vanligaste felet är att iPhone kalendern är inställd på att vara "lokal". Ändra till iCloud-baserad och problemet skall vara löst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted November 3, 2011 Share Posted November 3, 2011 Ja, man måste se till så det är iCloud-kalendern man skriver in i och inte kalendern "På min iPhone". Öppna Kalender-app:en och och gå in på Kalendrar. Avmarkera alla "På min iPhone"-kalendrar. (om du synkar med iTunes så har du troligen även "På min Mac" - avbocka dem med!). Ha endast bock på dina iCloud-kalendrar. Under Inställningar - Kalender, kan du ställa in Förvald kalender. Gå in där och se till så den pekar på en iCloud-kalender och inte på en På min iPhone eller På min Mac-kalender. Mycket troligt har du två kalendrar (eller fler) med samma namn, fast den ena är lokal och den andra på iCloud. Det är den på iCloud du ska använda om du vill att det ska synkas på iCloud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tederix Posted November 3, 2011 Author Share Posted November 3, 2011 Ja, man måste se till så det är iCloud-kalendern man skriver in i och inte kalendern "På min iPhone". Öppna Kalender-app:en och och gå in på Kalendrar. Avmarkera alla "På min iPhone"-kalendrar. (om du synkar med iTunes så har du troligen även "På min Mac" - avbocka dem med!). Ha endast bock på dina iCloud-kalendrar. Under Inställningar - Kalender, kan du ställa in Förvald kalender. Gå in där och se till så den pekar på en iCloud-kalender och inte på en På min iPhone eller På min Mac-kalender. Mycket troligt har du två kalendrar (eller fler) med samma namn, fast den ena är lokal och den andra på iCloud. Det är den på iCloud du ska använda om du vill att det ska synkas på iCloud. Tackar tackar, hur skulla man klara sig utan goda vänner. Ted Link to comment Share on other sites More sharing options...
tederix Posted November 3, 2011 Author Share Posted November 3, 2011 Kolla att du använder rätt kalender i din iPhone. Vanligaste felet är att iPhone kalendern är inställd på att vara "lokal". Ändra till iCloud-baserad och problemet skall vara löst. Tack, tack, nu funkar det. Ted Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted November 3, 2011 Share Posted November 3, 2011 Topp, bra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronny Posted November 3, 2011 Share Posted November 3, 2011 Mac World nov 2011 sid 43 MobilMe har nu dödförklarat och kommer under en övergångstid att ersättas av Apples nya molntjänst iCloud. iCloud erbjuder i stort sett samma tjänst som Mobil Me, men en hel del nyheter och en helt ny infrastruktur som spänner över samtliga av Apples produkter. Likt tidigare erbjuder erbjuder iCloud mejl,kontaktlista,kalender och hitta min iphone. Apple har dock valt att lägga ned iDisk, iWeb och Gallery. De sistnämnda produkterna kommer att fungera fram till 30 juni 2012 för att du skall ha tid att flytta dina filer till en annan tjänst. En stor nyhet är att iCloud kommer att bli gratis för alla som har någon av Apples produkter Oavsett om du äger Ipod Touch Iphone ipad eller en mac. En stor fördel med att använda iCloud är att du kan synkronisera din kontaktlista,kalender på din iphone tillsammans med din dator. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Ja och? Frågeställaren använder ju redan iCloud... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronny Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 .... Det betyder att om du tappar bort din iPhone, eller om den blir stulen, har du alltid all information tillgänglig på din dator eller vis iCloud. iCloud fungerar även tillsammans ved Windows och kan synkroniseras din iPhone med MS Office. Har du tidigare använt MobilMe kommer du inte att stöta på några större skillnader i hur du använder tjänsten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Men frågan handlade inte om borttappad iPhone eller sykronisering med MS Windows, utan om att skriva in i rätt kalender i iPhone och frågeställaren har en iMac. Att klistra in text från en MacWorld artikel som inte ens handlar om ämnet i tråden uppfattar jag som spam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronny Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Ja och? Frågeställaren använder ju redan iCloud... Ja han har ... men för alla andra som inte har så är det ju en bra vägledning Men frågan handlade inte om borttappad iPhone eller sykronisering med MS Windows, utan om att skriva in i rätt kalender i iPhone och frågeställaren har en iMac. Att klistra in text från en MacWorld artikel som inte ens handlar om ämnet i tråden uppfattar jag som spam. vi har ju inget riktig tråd om där vi kan tala om för medlemmarna hur de använder icloud på bästa sätt hur man undviker dubletter med mera... dessutom prenumererar inte alla på tidningen heller Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronny Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 iCloud del 2 ... Du kommer att behålla din tidigare mailadress på me.com och eventuella alias du har på ditt mejlkonto. Webbtjänsten för icloud har snyggats upp med ett nytt gränssnitt och lite smartare funktioner som utnyttjar htlm5 på ett bättre sätt. Icloud erbjuder fortfarande synkronisering av bokmärken i safari samt de nya funktionerna Läslista som finns i iOS5 och safari 5.01 Läslista låter dig spara sidor som du vill läsa senare i en speciell lista i Safari. Detta betyder att du kan märka sidor i safari på din iPhone som du vill läsa senare när du sitter framför datorn. En annan nyhet i icloud är möjligheten att använda en mac dator till tjänsten hitta min iphone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.