Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

No simcard installed in the iPhone


tecle94

Rekommendera Poster

Hej, jag precis återställt till ios 5 med min iphone 3gs 32 gb då jag får fram på itunes att det står " There is no SIM card installed in the Iphone you are attempting to activate" fast att jag har simkort i iphonen. Den är däremot låst till Telenor men jag har testat stoppa in två olika telenor simkort plus andra simkort och det går ändå inte att komma längre fram. På iphonen när jag försöker aktivera så står det "Your Iphone could not be activated beacuse the activation server is temporarily unavailable " Har absolut ingen aning om vad jag ska göra och hittar ingen svar via google eller nån annan hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ett liknande meddelande då jag uppdaterade till iOS 5 - hade också simkortet i. Har för mig att man bara fortsatte processen ändå. Med nåt av valen man fick kunde man fortsätta el avbryta för att komma vidare. Tyvärr kommer jag inte håg exakt hur det såg ut elle vad det stod på skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte fortsätta processen på något sätt, och det finns inga val som jag kan avbryta om jag förstår det rätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på telefonen står det "Your Iphone could not be activated beacuse the activation server is temporarily unavailable " och så lite mer. På itunes står det " There is no SIM card installed in the Iphone you are attempting to activate"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då tror jag att det mer beror på det meddelande än att SIMkortet felar. Finns det några "avbryt" "ok" "cancel" osv.. testa dem lite och se om dem tar dig vidare. När jag höll på med min fick jag för mig sen att det kanske kunde bero på att jag inte körde med WiFi. Vild gissning, men jag tror nåt där har med WiFi att göra (kör inte med den).

 

Annars hittade jag en grejj här: http://hintsforums.macworld.com/showthread.php?t=102635#post538571

Hoppas det kan vara en lösning.

 

 

G: http://www.google.com/search?q=Your+Iphone+could+not+be+activated+because+the+activation+server+is+temporarily+unavailable&num=50&hl=en&newwindow=1&safe=off&client=safari&tbo=1&rls=en&output=search&source=lnt&tbs=qdr:m&sa=X&ei=VHqzTp7kDuSD4gTV27HEAw&ved=0CAoQpwUoBA&biw=981&bih=697

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det finns inget avbryt eller cancel eller något annat som kan ta mig vidare, och oavsett med eller utan wifi så funkar det inte och jag testade det som det stod på den sidan du länkade, att stänga av internet när processon är igång men det funkar tyvärr inte heller :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...