Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur starta från CD/DVD?


hellas

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har använder Windows Vista med hjälp av WM Ware Fusion 4 på min Macbook Pro. Nu behöver jag uppdatera till Windows 7. När dator startar och säger "tryck valfri tangent om du vill starta från CD/DVD" ska man göra detta, men om det inte händer, vilket det inte gör på min dator så ska man ändra inställning i BIOS. När jag startar om Windows Vista ser jag valen "Press F2 to enter SETUP, F12 for Network Boot, Esc for Boot Menu", så jag tryckte på F2. Då står det "PhoenixBIOS Setup Utility" och det finns följande flikar: Main, Advanced, Security, Boot och Exit. Jag tittar på Boot som jag hoppas är rätt val. Jag tror att jag ska välja genom att trycka på plus eller minustangent. Det står plus framför Hard Drive, det står ingenting framför CD-ROM Drive, det står plus framför Removable Devices och det står ingenting framför Network boot from Intel E1000. Jag tror att jag ska välja CD-ROM Drive. Är detta rätt? Sedan förstår jag inte alls hur jag ska lyckas välja CD-ROM Drive. Jag lyckas inte förflytta mig dit... Kan någon snäll person hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macar har inget BIOS. Testa att trycka ner Option-tangenten (alt) direkt när datorn startar. Då ska du få upp ett antal alternativ för startskivor. Krävs nog att den optiska enheten sitter internt i datorn med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder du inte Bootcamp och låter VMWare Fusion jobba mot Bootcamp-partitionen? I så fall är det nog enklast att skapa en ny virtuell maskin i VMWare och installera Windows 7 i den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen! Jag behöver verkligen hjälp.... Jag har förstått hur jag förflyttar mig mellan de olika valen, men jag lyckas inte välja att det ska starta från cd/dvd. Hur väljer jag? Jag antar att det jag väljer är det som är vitt för tillfället eller högst upp i listan??? Men hur "väljer" jag så att det startas från dvd-skivan när jag startar om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alt 1 - Håll in C innan startljudet och håll kvar några sekunder.

 

Alt - Tryck ALT innan startljudet och håll kvar några sekunder, välj skiva du vill starta upp med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar det när jag skapar en virtuel maskin i Wm ware fusion?

Javisst, men då är du tvingad att köra virtuellt när du vill köra Windows. Du kan inte starta i (bara) Windows som du kan med Bootcamp.

 

Kör du Bootcamp, starta Bootcampassistenten (i Mac OS X) och installera om (eller uppdatera) därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...