Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan man använda Plex istället för Front Row?


svagkyl

Rekommendera Poster

Jag upptäckte att Front Row inte funkar med Lion.

 

Vet att Plex är någon liknande lösning men har inte testat det, någon som har gjort det? Funkar det i princip på samma sätt? Man kan använda sin mac-fjärrkontroll och ligga i sängen och styra allt?

 

Nu kommer jag låta som att jag är helt lost-in-space men jag laddade ner det och får det sen inte att funka. Jag ser tex inte innehållet i iTunes som man ska kunna göra. Vad gör jag för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska funka, men min erfarenhet är att Plex är långt från så enkelt som alla säger att det ska vara. Om du inte installerat Lion än, så finns det ett sätt att få Front Row med sig, det handlar om några filer som man sparar undan innan uppgradering och som man sedan lägger tillbaks på sina ställen. Möjligt kan man ta dessa filer från en annan dator också. Googla Front row lion så hittar du info!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Japp den vanliga fjärren funkar.

Plex hämtar inte innehåll från itunes utan du måste lägga till mapparna där du har dina filer i plex media manager.

I menyn i plex har du hjälp/help där hittar du videotutorials som förklarar det hela.

 

-edit-

Plex kan hämta innehåll från itunes med hjälp av itunespluginet till plex. Men det är inte tänkt att fungera så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Jag har för mig att man iefterhand kan ladda ner Frontrow och installera i Lion på diverse piratsidor. Om man får med något annat på köpet låter jag vara osagt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...