Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iCloud

axan

Recommended Posts

Skulle behöva lite hjälp med min iCloud!

Jag skulle vilja få in mina gmail mejl på mitt i iCloud, hur gör man?

Jag skulle även vilja veta hur man hittar offentliga kalendrar och hur man lägger in dem i iCloud?

Väldigt tacksam för svar el länkningar där jag kan läsa om detta.:D

Jag skulle vilja få in mina gmail mejl på mitt i iCloud, hur gör man?

Du får ställa in på Gmail att ditt Gmail-konto skickar (vidarebefordrar) din mejl till din iCloud-adress.

Icloud kan ej gå in på Gmail och läsa mejlen.

Jag skulle även vilja veta hur man hittar offentliga kalendrar och hur man lägger in dem i iCloud?

Kalendrar lägger du in i din kalender-applikation på Mac som du har valt för synkning till iCloud.

Om du vill använda iCal så hittar du massa kalendrar genom att öppna iCal och där välja Kalendrar - Hitta prenumerationer.

Prenumeration av en kalender innebär att du har en länk i ditt kalenderprogram som hämtar kalendern från internet och uppdaterar den när kalendern uppdateras på sin originalserver.

Under Kalender - Prenumerera skriver du in webbadressen till kalendern du vill prenumerera på.

Ical synkar till iCloud som synkar vidare om du lägger in prenumerationen i iCloud-kalendern i iCal.

Det går också att använda andra kalenderprogram som synkar med iCloud, men dem kan jag inte hjälpa dig med.

Gmail ställer du ju in med IMAP på alla dina klienter så synkas ju allt automatiskt. Behövs inget moln för den tjänsten. Samma sak om du har en kalenderserver t ex via exchange, gmail osv....

Gmail ställer du ju in med IMAP på alla dina klienter så synkas ju allt automatiskt. Behövs inget moln för den tjänsten.

Det stämmer, men om man gör så hamnar inte mejlen på iCloud-kontot utan på Gmail.

Då får man göra ett Gmail-konto på sina enheter som synkar med Gmail.

Nu är ju detta inget problem egentligen, själv förstår jag inte varför man ska ha olika mejl i samma mejl - det blir ju bara rörigt, men det var ju frågeställarens önskemål få in det i iCloud..

Gmail är ju förresten en molntjänst. :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...