joppe2 Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 Hej, min MacBook Pro tappar ibland WiFi. Tror det är D-link eller någon annan sketen router. Har märkt att den tappar WiFi när jag går in på DN.se. Någon som vet vad det här kan bero på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramstein Posted January 2, 2012 Share Posted January 2, 2012 Hej, min MacBook Pro tappar ibland WiFi. Tror det är D-link eller någon annan sketen router. Har märkt att den tappar WiFi när jag går in på DN.se. Någon som vet vad det här kan bero på? Jag har samma problem med min MBA 2010, problemet började efter att jag bytte till Lion och Telias trådlösa router. Den tappar alltid det trådlösa 2ggr efter att maskinen varit avstängd. Har testat alla lösningar som berör just denna bugg i Lion utan framgång. Alla pc och fungerar felfritt. Min tillfälliga lösning är att stänga ner det trådlösa och starta det igen. Vi får hoppas att Apple löser detta problemet med ngn. buggfix snart för man börjar bli smått trött på detta problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jern Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 Samma problem här. Jag har en äldre MacBook och trodde först att det berodde på min inte allt för avancerade Netgear-router. Men uppdatera FW i den och problem kvarstod. Märkt igår att när MB tappar wifi (även fast det står att den har 100%) så fick jag kontakt utan problem med iPhonen.. Någon som vet om det finns någon fix/check man kan göra så jag inte missat något i inställningar i MB? Edit: Såg precis att jag postat i fel tråd. Men inställningarna skiljer sig förhoppningsvis inte allt för mkt mellan MBP och MB Link to comment Share on other sites More sharing options...
KelloG Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 Samma sak händer med min MBP när jag har den ombord men detta händer ej med MBA mot samma nät. Men hemma funkar det hur bra som helst med MBP men där kör jag ifos TC. Undrar varifrån jag fick att den hette Time Machine? Förkortade den först som TM... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ante_77 Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 Min anslutning brukar dö och så får jag ansluta tre gånger på raken. Har en TC hemma. Varken min Mini eller iMac brukar trilskas, så det verkar vara ett MBP problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.