Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone med kontantkkort i USA?


Kortskägg

Rekommendera Poster

Planerar en något längre resa i USA i vår på ca 5 veckor och har en olåst iPhone 4. Då undrar man förstås om det går att skaffa sig ett kontantkort i USA för att ff.a. kunna nyttja för data såsom GPS, kolla information på nätet, maila mm mm. Har nu ägnat många timmar på Google och olika forum men detta verkar minsann inte enkelt!! Såvitt jag förstår det finns det kontanktkort hos i alla fall en del av operatörerna i USA men dessa verkar i princip alltid kopplade till ett paket där man också måste köpa en telefon vilket jag förstås inte är intresserad av. Verkar säljas en del SIM-kort via Ebay också men kan inte säkert se att man enkelt kan ladda dessa med obegränsad data för t.ex. 30 dagar som hade passat perfekt. Som alternativ har vi i familjen funderat på en s.k. mobile hotspot att ha med i den husbil vi ska hyra så borde vi alla kunna surfa via den, men även dessa manicker verkar inte vara lätta att komma över utan att behöva binda sig i 24-mån abonnemang osv. Kan någon ge några tips i detta spörsmål så vore jag mycket tacksam!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Om du vill ha 3G-hastighet måste du skaffa ett kontantkort som fungerar på AT&T:s nätverk (850/1900). Med T-Mobile (850/1700) kommer du bara kunna köra på EDGE-hastighet. Jag har bott i USA i sju år och känner personligen inte till ett kontantkort som motsvarar de vi har i Europa. Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inget som heter obegränsad data i usa ;) datatrafik är svindyrt där borta. Vi är grymt bortskämda med sånt i sverige

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...