leenuss Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 Gaah! Sleep/wake-knappen på min iPhone 4 verkar ha slutat fungera. Någon/några fler som råkat ut för det här? Vad gjorde ni? Reparerade för självrisk eller behöll ni den som den är? Jag måste invänta att telefonen själv går ner i viloläge innan jag kan stoppa den i fickan, telefonen kan därmed heller inte stängas av/startas om. Eftersom knappen är så låg är det svårt att säga om den fastnat nertryckt eller om något hindrar knappen från att tryckas ner. Det är alltså inga andra fel på telefonen, den går att använda och displayen är hel etc. Skön tajming förresten att något sånt här händer efter en ny modell lanserats. Nu lär jag väl få misstänksamma blickar från försäkringsbolaget bara för det... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Famax Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 Gaah! Sleep/wake-knappen på min iPhone 4 verkar ha slutat fungera. Någon/några fler som råkat ut för det här? Vad gjorde ni? Reparerade för självrisk eller behöll ni den som den är? Jag måste invänta att telefonen själv går ner i viloläge innan jag kan stoppa den i fickan, telefonen kan därmed heller inte stängas av/startas om. Eftersom knappen är så låg är det svårt att säga om den fastnat nertryckt eller om något hindrar knappen från att tryckas ner. Det är alltså inga andra fel på telefonen, den går att använda och displayen är hel etc. Skön tajming förresten att något sånt här händer efter en ny modell lanserats. Nu lär jag väl få misstänksamma blickar från försäkringsbolaget bara för det... Borde gå på garantin. Försäkringsbolaget har inte med saken att göra. Du kan ju alltid försöka pilla upp knappen men inte värt att skruva upp telefonen för då försvinner garantin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leenuss Posted November 2, 2011 Author Share Posted November 2, 2011 Garantin gick ut sista juli och det är inget att reklamera, så visst har försäkringsbolaget med saken att göra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
apelsin Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 Varför är det inget att reklamera? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hummel Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 Konsumentköplagen...3 år har du på dig att reklamera! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan.sk Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 Min flickvän hade samma problem, hon lämnade in den och fick ut en ny iPhone mot självrisken som var på ungefär 500 kr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.