Ingemar Ragnemalm Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 Min son har en mobil (Sony Ericsson musikmobil) som inte har Internet aktiverat (för att undvika de surfkostnader vi tror det skulle bli). Han vill köpa ett mobilspel till den som levereras med "WAP push" (första gången jag nånsin hör talas om begreppet). Hans mobil kan inte ladda ner den (eftersom den inte har Internet). Kan jag göra det via Macen på något sätt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tageborg Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 Teknsisk sett är väl allt möjligt, som du säkert vet. Men jag tror att arbetsinsatsen för att göra det via datorn är lite väl stor för att motsvara värdet på spelet. Men du, har du kollat vad det kostar att ha surf till sonens telefon? Tele2 har abonnemanget Kompis Surf som kostar knappt 45 kronor per månad, och då är det fritt fram att surfa hur mycket som helst. Det är inte så fasligt dyrt längre. Se bara till att resten av familjen också har Tele2, så blir kostnaden för att använda abonnemanet minimal. Även andra operatörer har motsvarigheter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingemar Ragnemalm Posted November 6, 2011 Author Share Posted November 6, 2011 Vad heter det om jag vill ha "dygnssurf" på mobilen, via Telia? Min son har Telia kontantkort, men allt jag hittar på Telia är hur man får mobilt bredband i datorn, inte till mobilen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tageborg Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 http://www.telia.se/privat/mobilt/mer-om-mobiltelefoni/surfaimobilen Klicka på "Surfa med kontantkort" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingemar Ragnemalm Posted November 7, 2011 Author Share Posted November 7, 2011 http://www.telia.se/privat/mobilt/mer-om-mobiltelefoni/surfaimobilen Klicka på "Surfa med kontantkort" Tack! Det ser rätt ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.