Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Utnyttja hela skärmstorleken med windows på Virtual box?

gustaff

Recommended Posts

Hej!

Jag laddade ner virtual box och windows igår och det fungerar bra, MEN jag får inte hela skärmstorleken på windows trotts att jag trycker på "fyll ut i skärmstorlek". Då får jag bara tjocka hörnkanter i vit och samma storlek på skrivbordsfönstret som innan. Ska det vara så, är det den storleken man har att arbeta på?

Hur fungerar det att partitionera datorn istället med bootcamp, kan man utnyttja hela skärmstorleken då?

Jag har redan nu en liten skärm: macbook 13 tums och skulle därför behöva/vilja ha hela skärmstorleken.

Tack så mycket på förhand!

Mvh

gustaf

Jag har ingen erfarenhet av Virtual Box, men har kört Parallels och med denna så fylls skärmen ut.

Boot Camp innebär att du istället för att köra Windows inuti ett program inuti Mac OS X (som Virtual Box) så kör du Windows direkt, och ja skärmen fylls ut. Nackdelen är att du inte kan hoppa mellan Mac och Windows och köra dem samtidigt, utan du måste köra antingen eller för du måste avsluta Windows eller Mac för att byta till det andra.

Du måste nog sätta upplösningen manuellt i Windows när du kör det i VirtualBox. Parallells och andra betalalternativ inkluderar mjukvara för Windows som ändrar upplösning när du ändrar fönsterstorlek på den virtuella miljön. You get what you pay for...

Det funkar utmärkt att köra VirtualBox/Windows på hela skärmen och sen hoppa mellan Mac OS X och Windows. Jag gör det själv. Exakt hur jag ställt in vet jag inte eftersom jag inte har den datorn framför mig nu men som sagt, det funkar.

Tack för alla svar!

Jag löste problemet genom att ställa om upplösningen i windows och nu har jag nästan hela skärmstorleken. Tummeupp.gif

/gustaf

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...