Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ios5 problem

Andy-O

Recommended Posts

Nu har jag försökt med allt och har till slut bestämt mig för att vända mig till er för hjälp. Jag som så många andra uppdaterade min iPhone4 till Ios5 nyligen och samtliga appar försvann. Går dessa på nåt sätt att få tillbaka? Jag har försökt detta med synkronisering som man kan läsa om på nätet och det funkar inte. Jag kan inte heller komma åt mina gamla appar på Appstore under Purchased. Det hjälper inte heller att försöka återställa telefonen till innan installationen av Ios5. Sen undrar jag även om man kan få tillbaka Ios4 igen, har försökt med allt men det går verkligen inte så jag hoppas ni har en lösning åt mig. Tack på förhand !

Mvh Andreas

Jag börjar med att ställa lite klassiska dumma frågor (Så har vi dem ur vägen redan från början).

Har du auktoriserat din dator med ditt Apple Id?

Gjorde du en backup i iTunes först?

Använder du samma Apple-id i telefonen som på iTunes?

Har du svarat Nej på någon av frågorna ovan har vi svaret på varför du får fel.

Uppgradering av iOS innebär att "hårddisken" i telefonen formateras om för att det nya systemet ska fungera, och genom detta försvinner all information. För att få tillbaks app:ar ska du ha dem i iTunes i datorn, då förs de över till telefonen vid synk.

Och de ska finnas under Purchases i datorns iTunes. Men, datorn måste vara auktoriserad för ditt Apple ID och det ställer du in under kontoinformation. Och du måste ange samma Apple ID som app:arna köptes med eftersom app:arna är låsta till ditt Apple ID.

Om du använder ett annat Apple ID än app:arna köptes med så kommer du inte åt app:arna.

Om du har ställt in iTunes på att göra säkerhetskopior så har du en säkerhetskopia av din telefon i datorn.

Markera din Telefon i iTunes i datorn och högerklicka, då får du upp alternativet "Återställ från säkerhetskopia".

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...