Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur får jag ljuset att vara konstant på Macbook?


fred6633

Rekommendera Poster

Jag har märkt att varje gång jag jag kör min macbook på batteri i stället för elkablen så har ljusstyrkan ökat.

 

Jag har ingen "Automatically adjust brightness as ambient light changes" som jag kan avbocka i systeminställningar > bildskärmar. Det är detta tips jag får när jag googlar.

 

Finns det något annat sätt att hålla ljuset konstant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dator ställer om sig till den ljusstyrkan du ställer in, Så har du satt ljusstyrkan vid batteridrift till starkare än på kabel så ställer den sig på det när du rycker kabeln. Tvärtom också naturligtvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ställer in bildskärmen för batteridrift under Inställningar - Strömsparare. Där kan du ställa in att ljusstyrkan ska tonas ner något när du kör på batteri.

 

Under Inställningar - Bildskärmar finns "Justera ljusstyrkan automatiskt" och det är samma sak som "Automatically adjust brightness as ambient light changes", men den sitter och justerar hela tiden och är därmed en strömslukare. Jag har den urbockad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ställer in bildskärmen för batteridrift under Inställningar - Strömsparare. Där kan du ställa in att ljusstyrkan ska tonas ner något när du kör på batteri.

 

Under Inställningar - Bildskärmar finns "Justera ljusstyrkan automatiskt" och det är samma sak som "Automatically adjust brightness as ambient light changes", men den sitter och justerar hela tiden och är därmed en strömslukare. Jag har den urbockad.

 

Jag saknar det alternativet "justera ljusstyrkan atuomatiskt". Det var det jag menade. Jag har bara ett ljusstyrkereglage.

 

Om jag nu inte kan avbocka grafiskt, så kanske det finns ett terminalkommando?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag saknar det alternativet "justera ljusstyrkan atuomatiskt". Det var det jag menade. Jag har bara ett ljusstyrkereglage.

 

Om jag nu inte kan avbocka grafiskt, så kanske det finns ett terminalkommando?

 

 

 

Under strömsparfunktion är det bocken vid "Tona ner skärmen........." du ska bocka av.

 

post-45175-026006900 1320222153_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag saknar det alternativet "justera ljusstyrkan atuomatiskt". Det var det jag menade. Jag har bara ett ljusstyrkereglage.

Om jag nu inte kan avbocka grafiskt, så kanske det finns ett terminalkommando?

 

Det var märkligt då har något blivit fel med din installation av Mac OS X.

Men, det är inte relaterat till din fråga för det har inget med nät vs batteridrift att göra. För hur bildskärmen agerar när man går från nät till batteridrift ställer man in under Inställningar - Strömsparare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under strömsparfunktion är det bocken vid "Tona ner skärmen........." du ska bocka av.

 

post-45175-026006900 1320222153_thumb.png

 

Ja, det verkade hjälpa. Tack så mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var märkligt då har något blivit fel med din installation av Mac OS X.

Men, det är inte relaterat till din fråga för det har inget med nät vs batteridrift att göra. För hur bildskärmen agerar när man går från nät till batteridrift ställer man in under Inställningar - Strömsparare.

 

Faktum är att det ser likadant ut både i min iMac och Macbook. Se bild.

post-58007-022609700 1320262024_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

En del modeller saknar sensorn som reglerar automatisk ljusstyrka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...