Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte starta Paralells efter uppdatering.


pantahead

Rekommendera Poster

Har i dag uppgraderat till OSX Lion och kan efter det inte starta Paralells. Få bara meddelande om "unable to load the paralells driver, restart youre MAc and try again. Detta har testats och fungerar inte. Jag har den senaste uppdateringen av Paralells. Problemet är att jag har mitt bokföringsprogram i Windows och kommer inte åt detta. Har sökt efter Visma mappar och hittat men dom är bara tomma.

Någon som kan hjälpa mig?

 

/Roger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ännu. Är lite orolig för mitt bokföringsprogram som klantigt nog inte blivit kört nån backup på ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det helt säkert? Jag tänker såhär... att eftersom Paralells är den virituella hårddisken och om jag då ominstalerar den. Kommer inte då det som är installerat (Windows och Visma) att försvinna!? Lätt att vara efterklok med backup!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på om man kan hitta filerna från bokföringsprogrammet i FInder!? Har letat men det jag hittar är ju tomt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen fara att installera om Parallels eftersom den på något sätt tar bort eller modifierar själva windowsinstallationen.

 

Vill du vara på den säkra sidan så ta en kopia på .pvm-filen som är filen där din windowsinstallation ligger (inklusive filer,inställningar etc)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå... OS X är inget problem. Det är paralells som strular för mig. Hade jag bara säkerhets koppierat bokföringen innan så vore det hela enkelt. instalera om och om filerna är borta ominstalera. Men tyvärr var jag lite för het på gröten.... Vil helst undvika att behöva göra om allt pappersarbete manuellt igen. Så frågan är 1. Vågar jag instalera om paralells? 2. kan jag hitta filerna från Visma i OS x fast det är instalerat i windows!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar greppa lite nu.... inte hemma i mac världen ännu. Testar och återkommer om det inte vill sig.

 

tackar för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...