Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Vad tycker ni om för Twitter-app till iPhone?

hakanunsal

Recommended Posts

Hejsan! Jag kör Twitterrific och även Boxcar för push. Men har tidigare kört Tweetbot och Twitters egna app för iPhone. Skulle vilja höra vilka Twitter appar ni kör och vad ni tycker om dem.

Jag har inte satt mig in så mkt i det nya inbyggda Twitter sytemet i iOS 5, men det verkar bra och själva appen är ju Twitters egna (den har jag kört innan). Kör mest med Tweetdeck som jag tycker är smidig och bra. Har både den på mobilen och i datorn.

Tweetings, synken mellan enheter funkar helt ok och dessutom grymmaste ljudet när man skickar iväg en tweet.

Tweetdeck till mobilen (iPhone) låter inte bra. Jag kör själv Tweetdeck på datorn men aldrig i mobilen.

--

Tweetings har jag också kört tidigare. Men Twittelator är ett alternativ till ljud notiser.

Jag kör på Twitters egna app, täcker mina behov och är väldigt smidig att använda..

Tweetdeck till mobilen (iPhone) låter inte bra. Jag kör själv Tweetdeck på datorn men aldrig i mobilen.

--

Tweetings har jag också kört tidigare. Men Twittelator är ett alternativ till ljud notiser.

Tweetings i iPhone med in-earlurar. Swoosch!

Twitters egna app är smidig och rätt användarvänlig men det finns bättre appar.

---

Tweetings push ljud kan man inte stå emot. Men Twittelator är mer funktionell än Twwetings och har bättre push ljud.

1320149676[/url]' post='1486670']

Jag kör på Twitters egna app, täcker mina behov och är väldigt smidig att använda..

Håller med där. Ser ingen anledning till att byta till ngt annat

Om det finns bättre alternativ så blir det alltid någon ändring. Om man är lika nördig som mig byter man varje vecka.

Svarade bara på frågan... ;)

Jo, Tweetdeck funkar utmärkt på mobilen. Gillar den också för att jag förutom mitt egna konto, är med och skickar tweets på ett annat. Med flera konton tycker jag man har bättre översikt med Tweetdeck än på de andra. Tweedeck är ju numer en del av Twitter också. Är ju bra med tanke på nya funktioner/uppdateringar osv.

Jag kör Twitterrific privat. Twitters officiella för ett annat twitter konto jag kör. Det är inget fel med det. Och att Boxcar kommer all notiser istället för Twitters egna, Twitterrific har inte notis funktion.

• 1 year later...

Lånar tråden lite för att höra om någon vet vilken Twitter-app som kan hålla koll på vilken tweet man läst och sedan fortsätta därifrån?

(Jag använder Twitters egna app och om jag inte varit inne och läst på ett tag, står visserligen appen - oftast - på den senast lästa tweeten, men om det var länge sedan blir det ovanför en slags riven kant och man får klicka för att ladda tweets. Sedan hamnar man helt plötsligt på den allra nyaste tweeten, vilket gör att man får scrolla ner till den man läst sist - om man nu kommer ihåg vilken det var...)

Ohhh, följa twitter så att man läser allt låter stressande. Jag hoppar in, skriver det jag har på hjärtat, läser det jag finner intressant, följer en diskussion eller en person en stund, hoppar sedan ut igen. Till det är twitters egna app utmärkt.

Jo, lite stressande är det :blink: Kanske borde tagga ner kontrollbehovet lite... :whistling:

Jo, lite stressande är det :blink: Kanske borde tagga ner kontrollbehovet lite... :whistling:

Tja, hur skulle det påverka ditt liv om du skippade Twitter helt?

Tweetbot används här. Slår allt :P

Tja, hur skulle det påverka ditt liv om du skippade Twitter helt?

Då skulle jag missa att hänga med i nyheter och aktuella händelser/diskussioner, vilket för mig känns nödvändigt.

Tweetbot på både ios och osx. Använde Twitbird Pro tidigare på min iphone, men de som utvecklade den appen verkar ha kastat in handduken helt och hållet nu.

Lånar tråden lite för att höra om någon vet vilken Twitter-app som kan hålla koll på vilken tweet man läst och sedan fortsätta därifrån?

(Jag använder Twitters egna app och om jag inte varit inne och läst på ett tag, står visserligen appen - oftast - på den senast lästa tweeten, men om det var länge sedan blir det ovanför en slags riven kant och man får klicka för att ladda tweets. Sedan hamnar man helt plötsligt på den allra nyaste tweeten, vilket gör att man får scrolla ner till den man läst sist - om man nu kommer ihåg vilken det var...)

Tweetbot fungerar så, iaf för mig. Nya tweets hamnar "ovanför" det inlägget du läste senast.

Jag använder tweetcaster

Ohhh, följa twitter så att man läser allt låter stressande. Jag hoppar in, skriver det jag har på hjärtat, läser det jag finner intressant, följer en diskussion eller en person en stund, hoppar sedan ut igen. Till det är twitters egna app utmärkt.

Vill tacka för ditt inlägg. :kramis: Hjälpte mig att slappna av och inte läsa ALLT. (Minskade iaf stressnivån lite grann.)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...