nitrox_diver Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 Fick 4S idag och även ett micro-sim och det var ju kalas! Plockade i micro-sim i 4S och drog fart på den och valde att läsa in säkerhetskopian från min gamla 3GS via iCloud. Nu kommer det skumma: Det går att skicka sms och ringa, men jag kan inte ta emot sms eller samtal?! Ringer jag mitt nummer visar det sig att jga hamnar hos gamla telefonen...... och är gamla telefonen avstäg och 4S på så hamnar jag i mobilsvar... Data funkar bra för iMessage funkar och även surf även om jag slår av wifi. Något tips? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 Ring supporten Link to comment Share on other sites More sharing options...
boevil Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 Fick 4S idag och även ett micro-sim och det var ju kalas! Plockade i micro-sim i 4S och drog fart på den och valde att läsa in säkerhetskopian från min gamla 3GS via iCloud. Nu kommer det skumma: Det går att skicka sms och ringa, men jag kan inte ta emot sms eller samtal?! Ringer jag mitt nummer visar det sig att jga hamnar hos gamla telefonen...... och är gamla telefonen avstäg och 4S på så hamnar jag i mobilsvar... Data funkar bra för iMessage funkar och även surf även om jag slår av wifi. Något tips? Precis samma sak hände mig. Det verkar som om Telia inte hinner stänga av det gamla abonnemanget direkt.... (har du Telia?) I alla fall , dagen efter (lördagen) var mitt gamla SIM avstängt, och den nya 4s:n kunde BÅDE ringa från och till- dvs vänta till i morgon o se. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.