Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vågar man byta till Mac?


Lelle_5

Rekommendera Poster

Ska byta dator i jobbet och har i och med iPhone och iPad fått en liten dragning mot Apples produkter. Behöver därför lite hjälp med mitt beslut.

Jag arbetar som konsult inom affärssystem, Microsoft dynamics nav. Jag arbetar inte med utveckling.

Mina arbetsdagar består av att arbeta i följande program:

Outlook - sync med Microsoft crm OnenoteWordExcelIE med vissa inslag av silverlightMicrosoft dynamics nav

Störta delen sitter jag dock uppkopplad mot olika kunder via olika VPN accesser och remote destops, citrix etc.

Ge mig lite råd/tips tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple datorer kan köra windows, men en MacBook Air 13 eller MacBook Pro 13 kan vara ett bra alternativ!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att veta om dina program går att köra (Outlook ska iaf funka) så bered dig på att få mecka själv, förutsatt att du inte har en IT-avdelning som har Mac-kompetens. Men det är ju fullt möjligt att installera Windows på en partition och Mac OS på en annan, ifall det inte funkar att köra Mac hela vägen. Så har du en Mac för hemmabruk och en Windowsdator för jobbet, i samma dator!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att köra VPN och remote desktop fungerar utmärkt oberoende av hårdvara och OS.

 

Men räkna inte med att MS är kompatibelt med sina egna produkter mellan de olika systemet. Du kan enbart vara 100% om du kör MS rakt igenom men som nämnts så kan du köra Windows på en Mac, antingen vida Boot Camp där du kan välja att starta antingen i OS X eller i Windows eller köra det i en VM som t ex VMware

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citrix och Lion är ett problem (var om inte annat).

Men som sagt, du kan alltid köra dual-boot på Mac'en

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Office för Mac finns ju och det finns flera olika VPNklienter. Silverlight funkar bra.