Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Uppdatera 3GS till 4S

nitrox_diver

Recommended Posts

Har en 3GS (ios5), den är säkerhetskopierad i iTunes och jag synkar kontakter och annat.

Nu får jag en 4S idag och vill starta upp den så klart och då kan man välja mellan Ny Mobil och Läsa in Säkerhetskopia har jag förstått.

Ska jag läsa in säkerhetskopian från iTunes till 4s eller hur bör/ska man göra för att få med appar, kontakter, bilder, inställningar o dyl?

Ingen risk att det blir något knas när jag använder säkerhetskopian?

Har en 3GS (ios5), den är säkerhetskopierad i iTunes och jag synkar kontakter och annat.

Nu får jag en 4S idag och vill starta upp den så klart och då kan man välja mellan Ny Mobil och Läsa in Säkerhetskopia har jag förstått.

Ska jag läsa in säkerhetskopian från iTunes till 4s eller hur bör/ska man göra för att få med appar, kontakter, bilder, inställningar o dyl?

Hej!

Jag har precis bytt upp mig från 3GS till 4S och tagit med från säkerhetskopian (båda iOS 5).

Jag tror iofs det är säkrare att starta på ny kula men det orkade iaf inte jag så jag körde från kopian och fick upp allting - alla appars data, sms-en osv. Det enda den inte kopierade var alla lösenord - så det blev en del att fylla i men det är ju ok.

Jag har dock fått problem med bildsynkroniseringen - men hade lite problem innan i och med att lagringsutrymmet på 3GS (32GB) tog slut. Nu artar sig problemet i att om jag försöker synka bilder så vill den aldrig sluta synkroniseringen. Går säkert att fixa men jag har inte hunnit.

Om du inte har väldigt mycket tid över eller har väldigt lite information/appar så skulle jag nog ändå rekommendera dig att köra över allt - så slipper du fixa om allting från början.

Kör in den gamla och testa. Sk*ter det sig, kör fabriksåterställning och börja på ny kula - problemet löst ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...