Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ominstallerat med lion men får inte tillbaks start programmen


Bloppe

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag är turbo noob på Mac/osx fast att jag snart haft ett år så skulle jag behöva lite hjälp!

 

Jag har den näst nyaste (läste att dom släppte nya med ny processor nyss..) som kom i början av 2011 med 10.6. Jag hade lite väl mycket på HDD nu så bestämde mig för att ominstallera den så smidigt med lions inbyggda recovery. Men nu när jag gjort det så saknar jag några program som följde med innan tex iphoto. Hur ska jag göra för att få allt tillbaks igen? ska jag behöva installera med min skiva som följde med eller finns det något annat sätt att hämta ner det igen? kollat app store men det står inte att jag äger de programmen...

 

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är inte den första som blandar ihop OS med de prg som följer med när man köper en ny Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe! jag har inte änns kollat i det lilla facket man fick med! Det var ju två skivor ^^

 

Skäms lite nu, tack så mycket!shifty.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe! jag har inte änns kollat i det lilla facket man fick med! Det var ju två skivor ^^

 

Skäms lite nu, tack så mycket!shifty.gif

 

Väl bekomme! smile.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ILife-paketet finns på en separat skiva som medföljer datorn.

De finns även att köpa i Mac App Store om man har äldre versioner.

Ilife-paketet ingår inte i Mac OS X, utan är en separat programsvit som levereras med nya datorer.

 

Om du hade gjort en säkerhetskopiering med TimeMachine innan uppgraderingen så hade du haft iLife-paketet, inklusive övriga program och dokument, på din TimeMachine och enkelt fått in ditt tidigare användarkonto i datorn igen utan att behöva pula med installationsskivor. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...