Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tillfälligt avaktivera styrplattan


bobby666

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag vill kunna tillfälligt avaktivera styrplattan på min Mac Air med Lion när jag skriver i word. Helst via ett kortkommando.

Trodde jag hittat en funktion där jag trycker fem gånger på "alt" för att avaktivera styrplattan och aktivera mustangenter. Men när jag gör detta fungerar inte tangentbordet. Vill inte behöva koppla in en mus för att koppla ur stryrplattan.

 

Vad gör jag för fel eller finns inte den funktionen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte behöva koppla in en mus för att koppla ur stryrplattan.

 

Vad gör jag för fel eller finns inte den funktionen?

Jag har inte kommit över någon funktion som stänger av stryplattan. (Kanske finns dock, låter det vara osagt)

 

Men...

Om du kopplar in en mus så stängs styrplattan inte av. Bara så du är medveten om det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Aktivera oavsiktlig inmatning från styrplattan" kan du aktivera, borde hjälpa dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men...

Om du kopplar in en mus så stängs styrplattan inte av. Bara så du är medveten om det.

 

 

Fungerar utmärkt att koppla in en mus (trådat iallafall) och få styrplattan inaktiv.

 

 

"Aktivera oavsiktlig inmatning från styrplattan" kan du aktivera, borde hjälpa dig!

Den funktionen ska finnas automatiskt enl apple supportsida. Dock så fungerar den inte i mitt tycke.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar utmärkt att koppla in en mus (trådat iallafall) och få styrplattan inaktiv.

[/size][/color][/size][/color]

Den funktionen ska finnas automatiskt enl apple supportsida. Dock så fungerar den inte i mitt tycke.

Ok, testade nyss själv och då stängdes den inte av. Kanske något specifikt för Air eller någon inställning du lyckats hitta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Under Inställningar och hjälpmedel finns "ignorera när mus är inkopplad".

 

Jag har Mac Air 2011 m Lion. Min första Mac , därav lite ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...