Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Att formatera från word.doc till jpg,gif eller Bmp-fil?


hallåå

Rekommendera Poster

Jag har ett problem vill få iväg en annons på blocket där jag kan lägga in flera bilder så jag slipper betala extra för varje bild. Nu har jag i Word 2010 bifogat bilder men kan inte lägga in annonsen, den säger att det inte är en gif, jpg eller en Bmp-fil:-( Vet någon hur jag kan få bukt på detta, vet att man kan lägga in flera bilder men hur ska jag gå tillväga? Skulle vara så sjukt bra om jag fick lite respons här inne på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg bilderna på ngn gratistjänst istället och lägg länkarna i annonsen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vist kan jag det men problemet är ju att inte många går in på dessa sidor, utan jag vill lägga in på Blocket och jag har sätt att måna lagt in flertal bilder. Så jag hoppas på att kunna göra det samma, men vist tack för svaret det går ju det med.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör så att du öppnar skriva ut-dialogrutan. Ange en sida i taget; 1-1, 2-2, et cetera. Nere i vänstra hörnet kan välja att spara den som pdf. Öppna sedan pdf:en i Förhandsvisning och spara om den som jpg (Spara som...). Kanske Word exporterar pdf:er i stället, men gör då det, och gå sedan in i Förhandsvisning och gör som ovan. När du sedan sparat sidorna som jpeg kan du öppna dem och beskära bort det vita.

 

post-28798-073034700 1319985655_thumb.png

post-28798-088336000 1319985258_thumb.png

post-28798-029394900 1319985323_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...