Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Tiden i kalendern inte samma som i klockan

Doktor B

Recommended Posts

Efter omställningen till normaltid så visar klockan i iPhonen rätt tid. Men i kalendern visas aktuell tid till sommartid!

Likadant i min iPad!

Då har du ngn intällning fel nånstans

Har exakt samma problem:

post-17720-060263000 1319977221_thumb.jpg

Felet uppstår i min egen iPhone 4 (svart), i min sambos iPhone 4 (vit) och i min iPad 3G+Wifi (ettan).

Har letat igenom alla menyer jag kan tänka mig, men ingenstans verkar det vara något fel. Och det är alltså bara fel i kalendern.

/ Kiwi

Funkar fint hos mig. Dubbelkolla så ni har rät tidszon i alla enheter

Funkar fint hos mig. Dubbelkolla så ni har rät tidszon i alla enheter

Använder inte tidszoner. När jag aktiverar tidszoner, så står det "Stockholm" i alla.

Detta fungerade igår, men idag (normaltid) är det knas.

/ Kiwi

Ok, funkar som det ska hos mig iaf

En liten sak som var konstig var att min iPhone inte uppdaterade till normaltid automatiskt i natt. Jag fick först avaktivera flightmode innan den förstod att klockan skulle justeras en timme tillbaka. Däremot ändrades tiden automatiskt både på sambons iPhone och på min padda, trots att dessa var satta i flightmode när jag kollade.

Jag gissar att detta kalendersyndrom är ännu en "sommartids-/normaltidsbugg" från Apples sida. Jag förstår inte heller varför vi tvunget ska flytta klockor fram och tillbaka, men min främsta tidsangivelsekälla ska åtminstone kunna hålla koll på det.

/ Kiwi

Då har du ngn intällning fel nånstans

Nej det har jag inte. Kalendern tar tiden från systemtiden. Det måste vara en kalenderbug som fortfarande visar sommartid.

Hej!

Jag har samma problem på både min iPhone 4 och iPad. Klockan är rätt (och ställde om sig autmatiskt), men i kalendern visas strecket för 'nu' som om det fortfarande var sommartid. Man blir ju lite osäker på om alarmen också kommer att bli fel (har inte testat ännu).

Joakim

Hos mig funkar alarmen i klockan. Har inte testa påminnelse i kalendern, de bör komma en timme för tidigt?

Aha nu serjag vad ni menar. Trodde ni menade att mötena i calendern hade flyttat på sig. Den där linjen i min calender är en timme fel här också. Det har säkert med att göra att de ändrar klckan senare i usa så den 7:e november blr det nog rätt igen

Nej, påminnelsen i kalendern kommer i rätt tid konstigt nog. Kalendern verkar alltså känna av rätt tid, men det röda strecket visas fel!

Samma hos mig också. iMac och Macbook visar tiden rätt i kalendern men iPhone och iPad visar en timme fel. Klockan i samtliga enheter går riktigt och ställde om sig själv utan problem. Jag har Stockholm som tidszon i iPhone och iPad.

Alla verkar ha dEn här buggen. Kan sätta penga på att den försvinner nästa vecka när usa ändrar sin klocka

Jag har upptäckt samma problem med min 4s och ipad så vi får gratulera Apple för ännu en "klockbugg".

Samma här!

Min IMac är rätt, men min IPad1 är fel.

Är också ganska säker på att det kommer att funka nästa vecka.

En lustig grej är att min alternativa kalenderapp Week Cal lägger strecket rätt medan Apples egna kalendervisar fel med en timme.

Larmen funkar som de ska iaf så det är bara "sträcket" som ligger fel.

Jag har en app i min IPad1 som heter miCal HD, och den lägger också strecket rätt faktiskt.

Såg det nu när jag kollade efter.

Mest troligt så är det som så att de ändrar inte sträcket förän de ändrar tid i USA. Det går efter deras klocka mao.

Som vanligt är Apple 100% intresserade av USA inget annat har ngn prioritet ;)

Och jag tror att Apple måste skicka ut en uppdatering för att lösa saken.

Killen som hade ansvaret för att programmera om tidslinjen i kalendern glömde helt enkelt sitt jobb. Allt annat fungerar ju i telefonen rent tidsmässigt, så jag tror det var en miss i arbetet – inte att just tidslinjen i kalendern skulle vara beroende av när USA ändrar från sommar- till normaltid.

Så... vad eller hur mycket ska vi slå vad om, Radiozo? ;)

/ Kiwi

Nu på måndagen är den röda linjen på rätt ställe i min kalender!

Samma sak här. Igår låg strecket fel 1h. Nu ligger strecket rätt både på min iP4s och min iPad 2.

Här fortsätter konstigheterna. Strecket är på rätt ställe igen på både min padda och på sambons iPhone 4. På min iPhone 4 har dock strecket försvunnit helt och hållet...

/ Kiwi

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...