Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

min 3GS grymt seg efter uppdatering till iOS 5


d_st02

Rekommendera Poster

Många nya bra funktioner i iOS 5 men Gud va seg telefonen har blivit!!

Någon mer än Jag som ibland får vänta 10-15 sek för att få upp kalender,sms mm?

 

Ibland är det tillåme en fördröjning på att släcka ner den om kanske 2-3 sekunder!

 

Har en 16gb, ca 8 gb kvar på minnet och iOS 5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej min 3GS blev snabbare med IOS 5. Kanske ngt i din backupfil som gör det slött. Prova återställa igen fast som ny telefon och sen synka tillbaka din data istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De va de första Jag lyckades göra när Jag fick iOS5, den blev helt återställd å sen tog Jag tillbaka en säkerhetskopia på den då all data kom tillbaka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte det jag skrev. Använd inte säkerhetskopian. Synka istället tillbaka din information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följer all info med i en synkning då? Telefonkontakter å allt sånt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har exakt samma problem. Telefonen laggar vid öppning/stängning av program, bläddring bland bilder och annat. Det första jag märkte efter uppdateringen - och det här är riktigt djävla irriterande - är att täckningen försämrats något grymt. 3GS har aldrig haft bra mottagning, men nu är det rent löjligt dåligt ställt med den saken. Jag har sällan eller aldrig full 3G-täckning ens när jag är i centrala stan. I lägenheten är telefonen obrukbar långa stunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu har Jag bra täckning men plötsligt så kan den bara försvinna, samma sak är med wifi, sitter ca 4 meter från routern men ändå så har den inte full täckning alltid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova reset network settings.

 

Det är inte rekommenderat att använda sin backup när man bytar OS version. Man ber om problem då.

Man bör ställa in telefonen som ny telefon och sen lägga tillbaka informationen igen.

 

Antagligen är det ngt i era backuper som nya versionen av IOS inte gillar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat att reset´a men har inte märkt nån skillnad.

 

Gjorde en synkning me datorn å iphonen å upplevde att den för stunden gick snabbare, hm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova reset network settings.

 

Det är inte rekommenderat att använda sin backup när man bytar OS version. Man ber om problem då.

Man bör ställa in telefonen som ny telefon och sen lägga tillbaka informationen igen.

 

Antagligen är det ngt i era backuper som nya versionen av IOS inte gillar.

 

Jag har nog inte gjort rätt, återställa "reset network settings", gör man de i "återställ" menyn? Behöver jag lägga in massa nytt skit igen då som uppkopplingsdata å allt sånt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du blir av med din wifiinfo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! (rookie på forumet här sen idag..) Skulle nån som har korrekt info kunna skriva en lättare ordningsföljd på det radiozo beskriver - hur man gör ny tel och sedan synkar...?? Min 3GS är också lite seg sedan iOS5 uppdateringen.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter konstigt att det blir så segt. Min 3GS har fått det kända batteriproblemet som Apple håller på att fixa nu, samt att appar kraschar oftare och den segar några sekunder ibland när jag låser mobilen. Inget allvarligt alltså. Jag skulle gissa att om en återställning inte fungerar så kommer Apple fixa det inom en snar framtid. Förhoppningsvis. iPhone 3G var nästan oanvändbar när man uppdaterade den med första versionen av iOS 4, vilket fixades i nästa uppdatering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma problem här, riktigt seg efter jag uppgraderade min 3GS från iOS4 till iOS5.

Har stängt av iCloud, bluetooth, platstjänster men ingen större förbättring.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Batteritiden har Jag fått ordning på genom att släcka ner websidor i safari,stängt av blåtanden å icloud men segheten är de fortfarande problem med. Hoppas på att den där uppdateringen kommer snart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Batteritiden har Jag fått ordning på genom att släcka ner websidor i safari,stängt av blåtanden å icloud men segheten är de fortfarande problem med. Hoppas på att den där uppdateringen kommer snart

 

Stäng även av Time Zone

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

time zone??

 

Turn automatic time zones off: iOS 5 is constantly trying to readjust to detect time zones automatically; this can drain the battery life very quickly. To avoid the drain go to Settings -> Location Services -> System Services-> Setting Time Zone and switch it to manual.

Stäng av automatiskt inställning av klockan också. Den är också buggig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...