Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur få ut bilder och videos ur 3GS innan byte till 4S?


EvaP

Rekommendera Poster

Jag är egentligen väldigt tekniskt dum, så förlåt om frågan är dum :-) Har idag en 3GS som jag redan från början haft problem att synka och tanka över bilder från till datorn. Nu funderar jag på en 4S och har typ 1000 bilder o filmer kvar som jag vill ha ut till datorn innan jag sätter SIM-kortet i den nya.

Problemet är att iTunes är på min gamla dator som är stendöd, har lånat en laptop som jag kommer att använda den nya på.

Kan man gå någonstans där de hjälper en föra över bilderna till usb eller skiva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det behöver du absolut inte göra. Om du har iTunes installerad på datorn (PC?), koppla in luren med sladd. Då lägger den sig som en "hårddisk" på datorn. Dubbelklicka på iPhone-ikonen och sen kan du gå in i ditt bild/videobibliotek och föra över allt till din hårddisk. Lätt som en plätt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, så iTunes är inte bundet till den datorn där man först installerade det? Jag kan alltså installera det på min lånade laptop och synka som vanligt? Är det samma iTunes jag isåfall sen använder till min nya telefon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte itunes för att föra över bilder till en dator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Det var vad jag försökte säga i första inlägget. Men jag har för mig att drivrutinerna för iPhonen ligger i iTunes installationspaket. Men de kan kanske installeras separat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, hur skulle jag kunna föra över dem utan iTunes? Försökte precis installera iTunes på min lånade laptop (ej Mac) och det bara stod och tuggade. Avbröt skiten. Sen sa brorsan att om man har iTunes på en dator och ska installera den på en annan finns risken att innehållet på mobben försvinner när du ska ansluta till iTunes på den andra datorn, stämmer det? Vill absolut INTE bli av med foton och filmer, allt jag har av sonens senaste 20 månader...

 

Sen att tekniskt dumma jag ändå gick o beställde en 4S igår, ja det hör inte hit :-D

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se på fan, drog en rövare och provade ansluta iPhonen direkt via USB-laddarsladden och det var att tanka över bilderna precis som från vilken kamera som helst! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var det jag skrev igår i den här tråden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...