Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

mac bootar inte efter installerat optibay


evilrocker

Rekommendera Poster

Tjena

 

Ny maccare och har lite problem.

 

Satte i en optibay precis, men då bootar inte macen.

 

Satte i en corsair f115 ssd som suttit i en windowsburk tidigare.

 

Denna disk skulle jag ha som sekundär disk, har redan en ssd i

som os ligger på.

 

Är det disken som inte funkar med mac eller vad kan problemet vara?

 

Edit: Satte tillbaka superdriven och då funkar macen som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja jag kollade bägge anslutningarna

Utesluter dock inte möjligheten för glapp.

Sätt in den igen och se om du får samma fel. Enda sättet att veta.

Disken ska fungera.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en ny macbook pro (late 2011) så går det inte att installera en ssd-disk. Jag var precis och talade med en säljare på macforum i gbg som berättade att de nya macbookarna måste beställas med ssd-diskar från början annars är det kört. Det krävs någon form av firmware för att hårdisken skall fungera och den finns inte tillgänglig för ssd - och enligt säljaren var det mycket tveksamt att det skulle gå att lösa inom överskådlig tid.

 

Jag blev riktigt besviken och avstod köp, jag måste fundera på detta eftersom jag själv tänkt att installera optibay och ssd i ett senare tillfälle. Jag kommer förmodligen beställa en macbook pro med ssd redan förinställt och hoppas att det går att installera optibay efteråt om det går att komma åt firmwaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Är det en ny macbook pro (late 2011) så går det inte att installera en ssd-disk. Jag var precis och talade med en säljare på macforum i gbg som berättade att de nya macbookarna måste beställas med ssd-diskar från början annars är det kört. Det krävs någon form av firmware för att hårdisken skall fungera och den finns inte tillgänglig för ssd - och enligt säljaren var det mycket tveksamt att det skulle gå att lösa inom överskådlig tid.

 

Jag blev riktigt besviken och avstod köp, jag måste fundera på detta eftersom jag själv tänkt att installera optibay och ssd i ett senare tillfälle. Jag kommer förmodligen beställa en macbook pro med ssd redan förinställt och hoppas att det går att installera optibay efteråt om det går att komma åt firmwaren.

 

Detta stämmer inte. Jag köpte en Macbook Pro igår och det första jag gjorde när jag fick hem datorn var att byta ut hårddisken mot en SSD. Tog 5 minuter och har inte haft några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...