Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Tuxera NTFS for Mac

hej119

Recommended Posts

Hej allihop!

Det här är mitt första inlägg... har precis köpt min första macbook pro.

Jo, jag laddade ner en trial version av programmet Tuxera NTFS for Mac för att kunna koppla min externa hårddisk till Macen. Efter att de 15 provdagarna gått ut raderade jag programmet, men får ändå upp ett felmeddelande när jag kopplar in min hårddisk (se bilden).

När jag kollar i systeminställningar hittar jag inte programmet där trots att meddelandet säger att det ska finnas där och att jag ska radera det (eller köpa betalversionen).

Tacksam för hjälp! (Och kanske tips på hur man kan använda sin externa hårddisk på sin mac utan att uppleva sånt här krångel... :-))

post-65735-011306400 1319877746_thumb.png

Tacksam för hjälp! (Och kanske tips på hur man kan använda sin externa hårddisk på sin mac utan att uppleva sånt här krångel... :-))

http://ntfsmounter.com/

Fast det i särklass bästa är att formatera om den till Mac OS Extended. Då kan du inte läsa den i Windows, fast det är ju ingen nackdel, eller hur?

Hej igen.

I manualen står det: an uninstall script exists at the following location: /System/Library/Filesystems/fusefs_txantfs.fs/Support/uninstall-package.sh

Lyckas dock inte öppna filen som heter fusefs_txantfs.fs

Datorn säger ifrån.. "Det finns inget program förvalt att öppna dokumentet"

Hej igen.

I manualen står det: an uninstall script exists at the following location: /System/Library/Filesystems/fusefs_txantfs.fs/Support/uninstall-package.sh

Lyckas dock inte öppna filen som heter fusefs_txantfs.fs

Datorn säger ifrån.. "Det finns inget program förvalt att öppna dokumentet"

Högerklicka på fusefs_txantfs.fs och välj "Visa paketets innehåll", så kommer du ner i mappstrukturen.

Alternativt:

I Finders "Gå".meny, välj "Gå till mapp" och klistra in /System/Library/Filesystems/fusefs_txantfs.fs/Support

Tack för tipset om ntfsmounter! Det funkar!

Dock verkar jag inte lyckas bli av med tuxera ntfs, när jag öppnar mappen dyker det här upp (bilden).

Vet liksom inte vad jag ska göra nu..

post-65735-002753500 1319883184_thumb.png

Enklast vore väl att enbart trycka på uninstallknappen enligt instruktionen Tuxera NTFS for Mac can be easily uninstalled using the Uninstall Tuxera NTFS... button in the Tuxera NTFS preference pane, which will be available in System Preferences once you have installed the package. See section 4 for a description of the other features in the preference pane.

Efter att de 15 provdagarna gått ut raderade jag programmet,

Enklast vore väl att enbart trycka på uninstallknappen enligt instruktionen Tuxera NTFS for Mac can be easily uninstalled using the Uninstall Tuxera NTFS... button in the Tuxera NTFS preference pane, which will be available in System Preferences once you have installed the package. See section 4 for a description of the other features in the preference pane.

Hade kanske gått om inte hej119 hade sabbat den möjligheten.  ;)

Men en ominstallation av Tuxera och sedan en avinstallation via kontrollpanelen funkar nog.

Tack för tipset om ntfsmounter! Det funkar!

Dock verkar jag inte lyckas bli av med tuxera ntfs, när jag öppnar mappen dyker det här upp (bilden).

Vet liksom inte vad jag ska göra nu..

Dubbelklicka på mappen Support

Dubbelklicka på filen uninstall-package.sh

Eller så försöker du med Hummels sätt.

• 3 weeks later...

Dubbelklicka på mappen Support

Dubbelklicka på filen uninstall-package.sh

Eller så försöker du med Hummels sätt.

Jag har ett annat problem som liknar det tidigare. Jag har avinstallerat Tuxera NTFS, men när jag startar datorn kommer det upp ett felmeddelande att nyckeln till programmet inte är verifierat. Den rutan kommer upp 3 ggr ungefär. Detta trots att jag har avinstallerat det. När jag dubbelklickar på uninstall-package.sh så öppnas det bara en textruta med scriptets kodning. När jag försöker öppna den i terminal så säger det att jag inte är inloggad som root. Trots att jag är inloggad på mitt adminkonto. Hur ska man göra för att köra scriptet?

För mig verkar det vara lurendrejeriprogram om de ska vara så svåra att avinstallera.

Tvinga en till köp för att slippa varningsskyltar....

Du formaterar hårddisken till Mac OS X extended.

Och sen kör du ett program på PC:n som kan läsa Mac. :)

http://www.mediafour.com/products/macdrive

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...