Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Knastrande Iphone 4s


Fågel

Rekommendera Poster

Första posten på detta forum blir tyvärr mindre roligt, men efter att fått hem telefonen och fixat lite var det dags att slå en signal med den, upptäckte tyvärr att det knastrade väldigt mycket i högtalaren, Knastret går lite upp och ner och när jag själv pratar knastrar det till extra mycket. Nåt fel på mikrofonen/högtalaren? Nån som upplevt samma sak?? Bara åka och byta imorrn tyvärr, tänker definitivt inte skicka den på service... troligtvis inga kvar imorrn men de får plocka hem en åt mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilken operatör kör du med ? Vet att Apple inte har någon DOA tid "Dead on arrival" inte tidigare iallafall. Telia vet jag kör med DOA för iPhone då dom oftast köps från Ingram Micro.. Men kolla ändå. Surt att lämna bort sin nya lur i 3 veckor efter endast en dag ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat frugans telefon, hon har samma problem, köpta vid samma tillfälle men hon vit 16 och jag svart 32. Telia som operatör. Extrem otur? Verkligen ingen annan som har hört att det knastrar vid samtal? väldigt irriterande är det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några fler med 4s som kan bekräfta eller tvärtom berätta att deras telefoner fungerar utan problem? Vill veta ifall det hjälper att byta eller om alla 4s har detta problem....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har INTE upplevt det problemet...ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte ännu märkt av knaster. Min lur tappar däremot nätet hela tiden.. Har ingen aning om varför. Funkade klockrent med tele2 på min vanliga 4a. Nu buggar den extremt mycket med just näten. Ingen service.. samtal misslyckades med mera.. Tips anyone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bekant som fått sin 4s från tele2 och den knastrar...hoppas min direkt från Apple funkar! Ingen micro usb heller från tele2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1319901990[/url]' post='1485380']

Har inte ännu märkt av knaster. Min lur tappar däremot nätet hela tiden.. Har ingen aning om varför. Funkade klockrent med tele2 på min vanliga 4a. Nu buggar den extremt mycket med just näten. Ingen service.. samtal misslyckades med mera.. Tips anyone?

 

Reset network settings

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För er som det fungerar för har ni nått skal? Kör utan skal själv och håller jag för alla fyra "anslutningspunkterna" så försvinner knastret helt.... mycket märklgt, hoppas det går att lösa med en uppdatering, för annars är ju telefonen 10/10... Hursomhelst ska jag byta på måndag och hoppas den fungerar felfritt.

 

 

Får ta tillbaka det där, testade igen med att hålla för men knastret var där igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
1321006636[/url]' post='1491569']

Ska man försöka få den bytt? Eller är det bara att leva med det ?

 

Byt ut eller lämna tillbaka! Iaf så jag gjort. Kör med min 4a tillsvidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byt ut eller lämna tillbaka! Iaf så jag gjort. Kör med min 4a tillsvidare.

 

Man har ju läst att folk fått sina 4S bytta 3 gånger och det är samma fel på alla lurar ..

Tvivlar på att 3 bara ger mig en ny, de vill väl skicka den på undersökning.

Orkar inte vara utan telefonen i flera veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde ett byte själv, tyvärr så var felen kvar så jag tog pengarna tillbaka och ska skaffa mig en annan telefon. Tyvärr får man väl säga för det är en grym telefon annars!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, detta problem hade jag med när jag köpte min Iphone 4s white 16gb. Gick till en appstore och pratade med dom. De sa bara skicka

tillbaka den fort (där jag köpte den ifrån = Comviqs hemsida). Gjort som sagt och fick en helt ny efter två dagar och den har funkat felfritt sen

dess :)., och hoppas den fortsätter så :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT, men mamma hade samma problem med sin iPhone 4 när hon fick den. Gick till Telia-butiken och fick en helt ny telefon. Tydligen repareras inga iPhones utan de blir utbytta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick precis min andra iPhone 4S, då den första ersattes pga Tele2. Nu kan jag faktiskt ringa, men det knastrar så det stör. Tror jag skiter i det här nu :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis varit i kontakt med Apple. De ska skicka mig en ny telefon... Får se om det hjälper. Har tyvärr sett på Apple supportforum att det är många som har problem med detta och att med en ny telefon så kvarstår problemet.

 

Lyssnar man på baksidan vid Appleloggan när man öppnar en app (som kräver nätverksåtkomst, tex App Store, Kartor mfl) så här man detta knaster även då.

Kanske något större hårdvarufel detta???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Lyssnar man på baksidan vid Appleloggan när man öppnar en app (som kräver nätverksåtkomst, tex App Store, Kartor mfl) så här man detta knaster även då.

Kanske något större hårdvarufel detta???

 

Exakt!

Knastrar något fruktansvärt då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis pratat med Apple och de skall skicka mig min tredje telefon då även den andra som jag fick led av detta problem...

 

Verkar vara få i Sverige som har eller skriver om detta problem.

Kan jag ha haft en sådan otur att jag fått två i rad som lider av detta???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...