Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nytt micro-sim-kort till min nya iPhone4s


Bamseyoung

Rekommendera Poster

Hämtade ut min iPhone 4s idag och gick sedan till Telia för att hämta ut micro-SIM-kortet så jag kan använda telefon.

Jag har satt in kortet och gjort inställningar i telefon men står "Ingen Service".

Varför? Jag kan fortfarande använda den andra telefonen med de andra SIM-kortet som är med samma NR. Måste de inaktivera det gamla innan de nya funkar då det är samma telenr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick min 4S från Halebop idag och efter att jag hade bett Halebop att aktivera mitt kort tog det några timmar innan jag fick täckning. Efter att jag tog ur mitt gamla simkort ur min gamla telefon så fick jag täckning på 4S:en runt 15 minuter senare, vet dock inte om detta verkligen hade något med aktiveringen att göra men det är värt att testa (Att tillägga är att jag behöll mitt nummer sedan tidigare och uppgraderade från vanligt sim-kort till micro)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ringa in till kundtjänst och be dem aktivera ditt nya simkort. Du kan bara ha ett aktivt kort åt gånger (om du inte har tvillingkort eller dylikt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget svar på era frågor. Men har en egen, liknande fråga.

Både min nya 4s OCH min gamla 3GS fungerar. Jag kan ringa från bägge.

Men ingående samtal går bara till den gamla fånen .

Är det nå'n som vet hur jag kan avaktivera 3:an?

 

Ps. Jag. Har återställt, startat om, tagit ur o i sim- kort. Men ingen framgång än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jan.karlsson75

Just idag är det väldigt många nya kort som ska igång och det kan ta en stund innan det fungerar. Rådet jag fick i butiken var att stänga av telefonen och vänta en stund innan jag startar igen för att göra en ny sökning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig var det bara att stoppa in det nya kortet jag fått från Telia och knappa in simkoden som stod bak på det stora kortet det satt på och vipps försvann all mottagning i det gamla som satt i min 3GS och full mottagning på 4S:en.. Är väl som någon skrev tidigare att det är många som ska aktiveras så är väl bara att vänta antar jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jan.karlsson75

För mig var det bara att stoppa in det nya kortet jag fått från Telia och knappa in simkoden som stod bak på det stora kortet det satt på och vipps försvann all mottagning i det gamla som satt i min 3GS och full mottagning på 4S:en.. Är väl som någon skrev tidigare att det är många som ska aktiveras så är väl bara att vänta antar jag!

 

 

Grattis! Själv har jag väntat i drygt tre timmar, ringde telia och frågade om dom har någon aning om hur lång tid det kan ta idag, men det visste dom naturligtvis inte.

Hur länge har ni andra väntat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt kom igång strax före nio idag, tack för era råd om man kan säga det ;)

Nu återstår bara att få fram att datorn känner av att man kopplar in telefon i datorn och iTunes.

Kan någon för klara vad detta är till för http://www.telia.se/privat/kundservice/support/mobiltelefoni/iphone/installera/aktiveraiphone/ "aktivera iPhone"? vad det är till för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telias system har under fredagen varit tungt lastade av förklarliga skäl. Min aktivering av nytt mikro-SIM tog ca 5 timmar. Så det gäller bara att härda ut och avvakta lite så trillar bitarna på plats alldeles av sig själva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...