Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 4s från Applestore


kaffemax

Rekommendera Poster

Ja, detta beteende från Apples sida tycker jag är mycket anmärkningsvärt. Jag beställde en vit 64 GB så jag inbillade mig att då skulle det gå fortare eftersom det inte är den som den stora massan beställer.

 

För att referera till dem som summan var borta från "skyddad" så är det lika för mig. Alltså summan som var reserverad på mitt bankkonto för detta ändamål är nu borttaget ser jag på min internetbank. Skumt.

 

Vad står det på din beställningsida? min står det fortfarande "bearbetar artiklar", har de tagit bort det där med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Hej! Jag märkte en konstig sak gällande min beställning. Vet inte om detta inträffade i samband med att Apples sida för beställningsinfo låg nere. Men när jag kollade mitt bankkonto nu har reservationen på 6795 försvunnit från mitt kontoutdrag :S Har detta inträffat får någon annan?

 

de har tagit bort reservationen av pengar på mitt konto också, dock står det fortfarande bearbetar artiklar när jag loggar in hos apple.

 

Beställde en annan sak från apple igår lördag, den skickades samma dag och jag har redan spårningsnummer! men tyvärr ingen 4S i sikte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad står det på din beställningsida? min står det fortfarande "bearbetar artiklar", har de tagit bort det där med?

 

Nej, de har inte tagit bort beställningen på Apples sida, utan endast summan som var reserverad för iPhone 4 S på mitt konto i banken är borttaget.

Allt såg bra ut på internetbanken senast i fredagskväll.

 

Så här står det på min beställningssida:

"Bearbetar artiklar Färdig att skickas: 11 Nov, 2011 Levereras 16 Nov, 2011"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt. Och nyss var jag på Elgiganten i Luleå och där fanns 4S på lager! :(

 

Men då är det väl bara att köpa en där och sedan avbeställa från Apple? Så är det många som gör.

 

Jag var beredd att göra det igår, om min Telia-butik hade haft några telefoner kvar i lager. Det fanns det, men bara i 16 GB-varianten.

 

Kan för övrigt bekräfta att även här har Apples beloppsreservation fallit bort. Det finns kanske någon begränsning hos bankarna i hur många dagar ett företag får reservera pengar på ett konto?

 

Har "02-09 november" som beräknad leveransdag.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min pappa har ju inte ens nån internetbank... Han e old school så jag kommer inte ens kunna se om min reservation är borttagen :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också beställt, men förstår inte riktigt varför ni andra "klagar"? Vill också ha min så fort som möjligt, men vid beställningstillfället så stod det ju faktiskt 1-2 veckor, och hittills har de ju inte svikit det löftet. Kollar man Macrumors forum (http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1244252&page=47) så kan man se att Apple har kunder världen över, som alla väntar på sina lurar som vi här i Sverige.

 

Såg att någon tog upp att det var dåligt att Apple inte kunde leverera direkt - det kan man ju tycka, men rent krasst så måste ju lurarna tillverkas också - och hur många miljoner sålde de inte första dagarna? Så klart lagret gick åt. De kan ju heller inte börja producera lurarna ett halvår innan release - det vore ju företagsekonomsikt vansinne.

 

Det där med reservationerna är väl lite skumt däremot - men det är väl så att bankerna låter beloppet stå reserverat i X antal dagar, innan reservationen tas bort. Ibland blir det fel, när man dubbeldebiteras för saker, och då brukar även reservationen trilla bort efter någon vecka. Apple sitter väl dock fortfarande på alla kortuppgifterna, så bara man inte handlar upp pengarna som ligger oreserverade på kontot så är det väl chill.

 

Tippar på att iPhonen skickas på onsdag-torsdag kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pappalriksson

Det va så lite så! :) ja det är riktigt tråkigt att de inte skickar våra telefoner... tycker de borde lagt in lite extra resurser eller nått. Menar du lagar eller lager? jag visste innan redan att den skulle skickas från Asien nånstans fast inte att det skulle ta sån tid, men jag har vant mig nu men visst e jag skitsugen jag med!

 

Mvh Max

 

Sorry menade lagEr :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pappalriksson

Har också beställt, men förstår inte riktigt varför ni andra "klagar"? Vill också ha min så fort som möjligt, men vid beställningstillfället så stod det ju faktiskt 1-2 veckor, och hittills har de ju inte svikit det löftet. Kollar man Macrumors forum (http://forums.macrum...1244252&page=47) så kan man se att Apple har kunder världen över, som alla väntar på sina lurar som vi här i Sverige.

 

Såg att någon tog upp att det var dåligt att Apple inte kunde leverera direkt - det kan man ju tycka, men rent krasst så måste ju lurarna tillverkas också - och hur många miljoner sålde de inte första dagarna? Så klart lagret gick åt. De kan ju heller inte börja producera lurarna ett halvår innan release - det vore ju företagsekonomsikt vansinne.

 

Det där med reservationerna är väl lite skumt däremot - men det är väl så att bankerna låter beloppet stå reserverat i X antal dagar, innan reservationen tas bort. Ibland blir det fel, när man dubbeldebiteras för saker, och då brukar även reservationen trilla bort efter någon vecka. Apple sitter väl dock fortfarande på alla kortuppgifterna, så bara man inte handlar upp pengarna som ligger oreserverade på kontot så är det väl chill.

 

Tippar på att iPhonen skickas på onsdag-torsdag kanske.

 

Men apple gick ju ut med att dom skulle producera tillräckligt många telefoner så att folk inte skulle behöva vänta om man har förhandsbokat, tro mig telefonerna finns men inte i Sverige och jag tycker att apple kunde ha ha ett litet lager i sverige för sina egna kunder om inte annat för nysläpp för dom jobbar mot kunder som har kort tålamod och vill ha sina varor så fort som möjligt. Och ger man ut ett släpp datum men kan inte själva leverera den då så håller dom väl igentligen inte det rätta datumet (28/10) utan då gör andra företag bättre ifrån sig som inte ens tillverkar telefonerna. Är inte det lite bakvänt??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har alltid varit långsamma med ordrar. Har alltid fått vänta minsten vecka så jag är inte förvånad. Men som sagt det står 2:e till 9:e i bekräftelsen så de är det som gäller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har alltid varit långsamma med ordrar. Har alltid fått vänta minsten vecka så jag är inte förvånad. Men som sagt det står 2:e till 9:e i bekräftelsen så de är det som gäller

Jo jag tror också den kommer dyka upp då. Min macbook tog också lång tid för att leverera. Så det är bara o vänta, jag har lärt mig det de senaste dagarna. Tror det t.o.m tog 2 veckor för min vita macbook att komma hade standardkonfiguration fast beställt med office för mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då är det väl bara att köpa en där och sedan avbeställa från Apple? Så är det många som gör.

 

Jag var beredd att göra det igår, om min Telia-butik hade haft några telefoner kvar i lager. Det fanns det, men bara i 16 GB-varianten.

 

Kan för övrigt bekräfta att även här har Apples beloppsreservation fallit bort. Det finns kanske någon begränsning hos bankarna i hur många dagar ett företag får reservera pengar på ett konto?

 

Har "02-09 november" som beräknad leveransdag.

 

 

/ Kiwi

 

Jo, jag funderade på det. Men jag vill fortfarande ha en olåst telefon samt att jag tror även dom enbart hade 16-GB-varianten.

 

Men det mest anmärkningsvärda var ju ändå när jag frågade hur de fortfarande kunde ha lurar kvar. Svaret var: Folk vet inte om det.... Nähä?!?! Kanske dags att berätta det då, eftersom alla förmodligen förutsätter att de är slut särskilt som den inte ligger framme och inga skyltar om den finns uppe. Vilka marknadsföringsgenin!

 

Nu får jag verkligen hoppas att det börjar hända saker på AppleStore nästa vecka. Kaffemax nämnde att de skeppades från Asien, men min kontakt på AppleStore säger att de kommer från lager i Holland. Håller tummarna nu. Min beräknade leverans är 7-14 november.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag funderade på det. Men jag vill fortfarande ha en olåst telefon samt att jag tror även dom enbart hade 16-GB-varianten.

 

Men det mest anmärkningsvärda var ju ändå när jag frågade hur de fortfarande kunde ha lurar kvar. Svaret var: Folk vet inte om det.... Nähä?!?! Kanske dags att berätta det då, eftersom alla förmodligen förutsätter att de är slut särskilt som den inte ligger framme och inga skyltar om den finns uppe. Vilka marknadsföringsgenin!

 

Nu får jag verkligen hoppas att det börjar hända saker på AppleStore nästa vecka. Kaffemax nämnde att de skeppades från Asien, men min kontakt på AppleStore säger att de kommer från lager i Holland. Håller tummarna nu. Min beräknade leverans är 7-14 november.

 

Jo jag kan ju ha fel om Asien jag är inte helt hundra, bara mina tankar. Men såklart hoppas jag också att den skickas från Holland eller liknande. Min står fortfarande på 3-10/11.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför det klagas på Apple.

 

På beställnings sidan stod det klart och tydligt att leveransen skulle ta 1-2 veckor. Efter beställning har man fått ett spann på cirka en vecka/ tio dagar med datum när leveransen sker.

Är det någons leverans datum som har passerat? Om ja, då förstår jag att man klagar men annars visste ju alla som beställde hur det låg till. Gillade man inte det så kunde man ju avbeställa telefon och köpa den hos någon operatör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1319985472[/url]' post='1485739']

Jag förstår inte varför det klagas på Apple.

 

På beställnings sidan stod det klart och tydligt att leveransen skulle ta 1-2 veckor. Efter beställning har man fått ett spann på cirka en vecka/ tio dagar med datum när leveransen sker.

Är det någons leverans datum som har passerat? Om ja, då förstår jag att man klagar men annars visste ju alla som beställde hur det låg till. Gillade man inte det så kunde man ju avbeställa telefon och köpa den hos någon operatör.

 

Jepp mycket gnäll för ingenting

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det klagas och gnälls eftersom vi är frustrerade :) Hade inte tyckt nåt var fel om alla som beställde med abonnemang inte hade fått sina den 28:e. Apple borde väl värna om de som köper direkt via dem, så ja, jag tycker också att det är bakvänt. Men det är ju en sak att bitcha i forum och en sak att gnälla till Apple innan de ens brutit några löften. ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker väl inte att jag klagar så mycket heller men tycker det är några saker som gör en konfunderad. Bland annat så jag la beställningen fortast möjligt ändå har jag fått en senare leveranstid än personer som lagt sin/sina beställningar bra mycket senare samt det strul som uppstod på deras beställningsida i fredags och vidare att Apples beloppsreservation fallit bort på banken.

 

Klart man blir frustrerad när man inte har kontroll över situationen. Så är det bara. Sedan väntar en anhörig otåligt på att få ta över den iPhone 4 jag redan har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker väl inte att jag klagar så mycket heller men tycker det är några saker som gör en konfunderad. Bland annat så jag la beställningen fortast möjligt ändå har jag fått en senare leveranstid än personer som lagt sin/sina beställningar bra mycket senare samt det strul som uppstod på deras beställningsida i fredags och vidare att Apples beloppsreservation fallit bort på banken.

 

Klart man blir frustrerad när man inte har kontroll över situationen. Så är det bara. Sedan väntar en anhörig otåligt på att få ta över den iPhone 4 jag redan har.

 

fast det verkar ju vara någon vajsning hos vissa bara. det reserverade beloppet är som sagt kvar på mitt konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fast det verkar ju vara någon vajsning hos vissa bara. det reserverade beloppet är som sagt kvar på mitt konto.

 

Ok. Det kanske är så att det beror på vilken bank man använder för detta inköp. Eller som någon i tråden nämnde att banken inte tillåter så lång tid för reserverat belopp. Men jag tycker inte att jag känner igen mig i det scenariot heller för jag har köpt på liknande sätt ett flertal gånger tidigare och aldrig varit med om något sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde min med mastercard tror ni min reservation finns kvar då? Kortnr finns kvar på beställningssidan på applestore.se i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja självklart finns den kvar. Varför skulle de radera din beställning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...