Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

bränd dvd går ej att läsa i dvd-spelare


ReneeA

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har brännt ut en film från imovie som går att spela på datorn men den går inte att spela upp på min dvd-spelare. Filmen är bränd på en DVD-R skiva.

Är det någon som har någon tanke om vad jag kan ha gjort för fel?

 

Mvh

Renée

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad innebär det att jag bränner den som UDF? Jag har gått igenom hur jag gjorde och har inte valt UDF någonstanns, kan inte hitta att det finns något sådant alternativ. Kan tyvärr väldigt lite om datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har märkt med bilder som bränts på en Mac och sen visats på Windows inte funkat om bränningshastigheten varit för hög, eller om det är skivorna som är för dåliga. Vi brände 12 bilder med högsta hastigheten och bara 8 gick att läsa, gjorde om det med 8x istället och då funkade allt. :tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har brännt ut en film från imovie som går att spela på datorn men den går inte att spela upp på min dvd-spelare. Filmen är bränd på en DVD-R skiva.

Är det någon som har någon tanke om vad jag kan ha gjort för fel?

 

Mvh

Renée

Har du bränt från iMovie? I så fall är det inte en video-DVD, då är det en DVD-ROM med quicktime-filer. För att få en DVD-video som kan spelas på en vanlig DVD-spelare använder du iDVD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du bränt från iMovie? I så fall är det inte en video-DVD, då är det en DVD-ROM med quicktime-filer. För att få en DVD-video som kan spelas på en vanlig DVD-spelare använder du iDVD.

 

Min dator saknar idvd så jag exporterade filmen från imovie till finder. Där flyttade jag den till en bränningsmapp och brände sedan till skiva. Måste jag ha idvd för att kunna läsa skivan i en dvd-spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste jag ha idvd för att kunna läsa skivan i en dvd-spelare?

Ja.

Men det går i och för sig lika bra med andra så kallade "authoring" program, som Toast. Du borde fått iDVD med din Mac, så det borde vara enklast. Toast är i och för sig ett himla bra program, men det kostar pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja.

Men det går i och för sig lika bra med andra så kallade "authoring" program, som Toast. Du borde fått iDVD med din Mac, så det borde vara enklast. Toast är i och för sig ett himla bra program, men det kostar pengar.

 

Jag har precis pratat med apples suport och idvd ingår inte längre när man köper macbook pro : ( så jag blir nog tvungen att köpa ilife eller liknande program. Är toast bättre än idvd? Är det svårt att använda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingår inte iLife? Han måste yra..står ju på Apples hemsida..

iDVD finns med på iLife

 

post-113-096187300 1319792280_thumb.jpg

 

post-113-036645700 1319792375_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

visst är det konstigt eftersom det står att ilife ska ingå, men enligt killen på support ingår endast imovie, igarageband och iphoto. om jag vill ha idvd måste jag köpa hela ilife paketet. Även killen i affären påstod att alla program jag behövde skulle finnas i datorn, men uppenbarligen inte = (

 

Det står att ilife ska ingå, men sen har de definierat att det innebär (iPhoto, iMovie, GarageBand) alltså inte hela ilife

Program

  • OS X Lion (Innehåller Mail, Adressbok, iCal, Mac App Store, iTunes, Safari, Time Machine, FaceTime, Photo Booth, Mission Control, Launchpad, AirDrop, Resume, Autospar, Versioner, Överblick, Spotlight, QuickTime med mera)
  • iLife (innehåller iPhoto, iMovie, GarageBand)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va f*n. :tappahakan: Ingår inte iDVD? Skrämmande.

 

Och inte går den att köpa löst på App Store heller. :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, jag tycker att det är jättedåligt, men fick precis tips om att ilife 09 säljs ut för 95kr på macoteket, så jag får satsa på det. vet du om det ska fungera på en nyare dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, jag tycker att det är jättedåligt, men fick precis tips om att ilife 09 säljs ut för 95kr på macoteket, så jag får satsa på det. vet du om det ska fungera på en nyare dator?

Slå till! iDVD är samma version som i iLife '11 (har jag bestämt för mig).

Ja, det fungerar på nya datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Ja.

Men det går i och för sig lika bra med andra så kallade "authoring" program, som Toast. Du borde fått iDVD med din Mac, så det borde vara enklast. Toast är i och för sig ett himla bra program, men det kostar pengar.

 

Hej!

 

Kan man lita 100 på att toast titaniun funkar att bränna cd och dvd på imac som saknar idvd. Måste idag lita till en kompis som har en äldre imac med idvd att bränna åt mej.

 

TMM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Kan man lita 100 på att toast titaniun funkar att bränna cd och dvd på imac som saknar idvd. Måste idag lita till en kompis som har en äldre imac med idvd att bränna åt mej.

 

TMM

Ja, det kan man. Använder Toast till vissa projekt, iDVD till andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...