Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

hittar inte idvd på min MacBook Pro


ReneeA

Rekommendera Poster

Hej!

Jag är en ny Mac användare som försökt mig på att bränna film från imovie till dvd. Jag har lyckats bränna ut min film genom att exportera den och sedan bränna. Jag har förstått att det finns många bra funktioner i idvd och skulle vilja bränna ut skivan via det programmet, det finns som alternativ under rubriken dela i imovie, men sen hittar datorn inte programmet. Jag kan inte heller hitta idvd i finder. Är det så att idvd inte ingår i macbook pro eller är det jag som är för dålig på att leta? Om det inte ingår, går det i så fall att få tag i gratis?

 

/Renée

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kan inte hitta ilife på min dator, varken i programmappen eller när jag söker i hjälpmenyn. Det kommer upp information om ilife och det sår att det ska finnas i alla nya mac-datorer men jag hittar inte själva programmet inte heller idvd = ( När jag väljer dela-idvd i imovie kommer det upp en dialogruta där det står förbereder projekt... skapar film.... utan försvinner sedan och sen händer ingenting.

Vad gör jag för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När köpte du din dator?

 

Om du köpte den med 10.6 (skivor ingick) så kan det vara så att det ligger på en av skivorna som följde med. Stoppa in den och välj att få installera iDVD. Jag vet faktiskt inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad konstigt, jag köpte min dator i slutet av september, fick inga skivor med. Jag får kanske ta kontakt med support om det inte är någon här som har någon idé om vad kan vara för fel. Tusen tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yea, då är din dator levererad med 10.7 och då följer det inte längre med några återställningsskivor... Fanns inte iDVD installerat från början så är det nog bara att köpa en kopia av iLife.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...